مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا:

هدف و غایت از روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، باتقوا شدن است

حجت الاسلام پنجی گفت: هدف و غایت از روزه داری در ماه مبارک رمضان، باتقوا شدن است، سختی های یک ماه رمضان، خودداری از خوردن و آشامیدن و دوری از اعمال و رفتاری که مورد رضای حق تعالی نیست، همه هدفی جزء هدایت انسان به سوی تقوا نیست.
کد خبر: ۵۸۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ - 23April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین «محمد پنجی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، در مراسم اختتامیه کلاس های ماه مبارک رمضان در جمع پایوران و سربازان ناحیه بوئین زهرا، به ثمرات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان را یک ماه بندگی و بندنوازی از سوی خداوند متعالی است که همه اعمال و کردار و حتی خواب مومن نیز در این ماه عبادت محسوب می شود. مومنانی که در ماه مبارک رمضان، برای رضای خداوند روزه گرفته اند و از مبطلات روزه خودداری کرده اند، در روز عید فطر منتظر دریافت پاداش هستند.

وی در ادامه افزود: هدف و غایت از روزه داری در ماه مبارک رمضان، باتقوا شدن است. سختی های یک ماه رمضان، خودداری از خوردن و آشامیدن و دوری از اعمال و رفتاری که مورد رضای حق تعالی نیست، همه هدفی جزء هدایت انسان به سوی تقوا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین پنجی، عید سعید فطر را تولدی دوباره از جنس بندگی دانست و گفت: در حقیقت مومنان در ماه مهمانی خدا با شرکت در ضیافت الهی به صفای باطنی دست پیدا کرده اند. مومنان در این ماه شخصیت واقعی خویش را بازیافته و فطرت پاک انسانی خویش را به دست آورده اند و در پرتو یک ماه بندگی در ماه مبارک رمضان روح و روان خود را صیقل داده اند و در روز عید فطر که عید بندگی است، در واقع تولدی دوباره از جنس بندگی را به دست آورده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به برکات ماه مبارک رمضان در طول سال اشاره کرد و گفت : انسان باید بعد از ماه رمضان خیلی مراقب اعمال و رفتار خود باشد و یک ماه توشه ای که در این ماه کسب و ذخیره کرده به راحتی از دست ندهد. مداومت بر اعمالی که در ماه رمضان با آنها مأنوس شدیم، اولین شرط مراقبت از اعمال کسب شده ماه رمضان است. از این رو، با پایان یافتن ماه پر فضیلت و با معنویت ماه رمضان، فصل جدیدی از زندگی انسان مومن شکل می گیرد و در این فصل جدید، انسان باید از دستاوردهای معنوی این ماه خیلی مراقبت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار