بازگشت شهید آشوری به آغوش خانواده پس از ۳۹ سال؛

جزئیات مراسم وداع و تشییع شهید آشوری اعلام شد+ فیلم

شهید آشوری «جانی بت اوشانافقی بگلو» روز ۱۳۶۳/۱۲/۲۳ در عملیات بدر در شرق دجله به‌شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید عزیز مفقودالاثر شد.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ - 24April 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید آشوری «جانی بت اوشانافقی بگلو» روز ۱۳۶۳/۱۲/۲۳ در عملیات بدر در شرق دجله به‌شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید عزیز مفقودالاثر شد.

در نهایت پس از گذشت ۳۹ سال، لحظاتی قبل سردار سرتیپ پاسدار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌‍وجوی مفقودین نیرو‌های مسلح خبر کشف و شناسایی پیکر مطهر شهید آشوری «جانی بت اوشانافقی بگلو» را به خانواده معظم شهید اعلام کرد.

بازگشت شهید آشوری در آغوش خانواده پس از ۳۹ سال/ جزئیات مراسم وداع و تشییع شهید «اوشانافقی بگلو» اعلام شد+ فیلم

آیین وداع با پیکر شهید اوشانافقی بگلو روز چهارشنبه (ششم اردیبهشت) از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برای عموم مردم برگزار می‌شود.

مراسم وداع با شهید نیز روز پنج‌شنبه (هفتم اردیبهشت) در پادگان ۰۱ ارتش و آیین تشییع پیکر مطهر شهید، روز جمعه (هشتم اردیبهشت) بعد از نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم وداع و تشییع شهید «اوشانافقی بگلو» اعلام شد/ بازگشت شهید آشوری در آغوش خانواده پس از ۳۹ سال

برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آیین مذهبی آشوریان بعد از نماز جمعه در کلیسای حضرت یوسف (ع) واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید سید عباس موسوی برگزار می‌شود و سپس این شهید بزرگوار برای تدفین به اسلامشهر منتقل می‌شود.

فیلم لحظه اعلام بازگشت پیکر شهید به خانواده و اعلام برنامه‌های تشییع و تدفین شهید توسط سردار باقرزاده را در زیر ببینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار