رئیس ستاد بزرگداشت هفته کارگر خبر داد؛

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی/ کارگران در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده داشتند

چکشیان از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته کارگر خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 24April 2023

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته کارگر صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص تشریح برنامه‌های هفته کارگر با بیان اینکه هفته کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: فلسفه وجودی هفته کارگر تکریم جایگاه کارگر، منزلت کار و تکریم کارگران به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور و پرداختن به موضوعات جامعه کار و تولید است.

چکشیان تصریح کرد: نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نقش تعیین‌کننده داشتند؛ کارگران با ایثار، تلاش و فداکاری در میدان ایستادند و برای کشورمان افتخار آفریدند.

رئیس ستاد گرامی‌داشت برنامه‌های هفته کارگر افزود: تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سندی بر ایستادگی کارگران در حوادث و رخداد‌های مختلف است.

چکشیان اضافه کرد: امروز کارگران سرمایه‌های عظیم نیروی انسانی کشور هستند که باید این نگاه را در جامعه تبیین کنیم؛ کار و کارگر همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید ارزشمند باشند.

وی ادامه داد: نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار برای افزایش منزلت کار و ترویج فرهنگ کار برای اثربخش بودن کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان اظهار کرد: در این‌ جشنواره از ۹ کارگر نخبه، سه گروه کاری و شش واحد نمونه با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهد شد.

چکشیان با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر گفت: تجدید میثاق با امام و شهدا، دیدار با رئیس جمهور و تجلیل از نخبگان و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های هفته کارگر است.

وی با بیان اینکه برای اولین بارشعار سال برای هفته کارگر تبین شده است، گفت: شعار این هفته «کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید» است.

چکشیان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار کارگر در جشنواره امتنان ثبت نام کردند، افزود: امسال بیش از ۴۰ هزار طرح، ایده و خلاقیت به این جشنواره ارسال شد که از تعداد ۱۴۰ طرح در سطح ملی انتخاب شدند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته کارگر گفت: امسال جوایز نقدی منتخبین افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است؛ همچنین پیش بینی شده تسهیلات ویژه‌ای برای گروه‌های کاری منتخب و واحد‌های نمونه در نظر گرفته شده است.

چکشیان وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار خانه بهداشت و ایستگاه بهگر در کارخانجات راه‌اندازی شده است، گفت: در این مراکز خدمات بهداشتی، روانشناختی و ... به کارگران ارائه می‌شود؛ همچنین خانه‌های فرهنگ کارگری با سیاست‌های جدید پس از وقفه‌ای شروع به فعالیت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها