فرمانده نهاجا:

تمسک به «قرآن» تنها راه مبارزه با تهدیدات دشمنان است

امیر سرتیپ واحدی گفت: تمسک به قرآن و فرهنگ قرآنی، تنها راه مبارزه با تهدیدات دشمنان است و در همین راستا قرآن باید در افراد جامعه و خانواده نهادینه شود.
کد خبر: ۵۸۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ - 24April 2023

تجلیل از نخبگان قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) و حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، از دو فرزند یکی از کارکنان این نیرو که حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند، تجلیل شد.

امیر سرتیپ واحدی در این مراسم با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی، با بیان اینکه دشمن در بحث فرهنگی و اجتماعی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری بالایی کرده است، اظهار داشت: تمسک به قرآن و فرهنگ قرآنی، تنها راه مبارزه با تهدیدات دشمنان است و در همین راستا قرآن باید در افراد جامعه و خانواده نهادینه شود.

وی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی برای مقابله با هجمه‌های دشمن، افزود: استفاده صحیح از فضای مجازی در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی عامل موفقیت خانواده‌ها به‎ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی هوایی ارتش در تربیت فرزندان است و در این راستا با به کار بستن دستورات قرآن در زندگی از معجزات قرآن می‌توانیم بهره‌مند شویم.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات فراوانی در خصوص نقش مادران در تربیت فرزندان وجود دارد اظهار داشت: با نگاهی به زندگی شهدای در می‌یابیم که این عزیزان با قرآن مأنوس بودند و سبک و زندگی آنان براساس آموزه‌های الهی بوده و مادران شهدای عزیز در این رابطه نقشی بی بدیل در تربیت فرزندان خود ایفا کرده‌اند.

هر کس به قرآن توسل کند، گمراه نمی‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی نیز در ادامه بیان اینکه انس با قرآن بالاترین درجات عبادی برای انسان است و عمل به قرآن در زندگی شخصی و حرفه‌ای موجب توفیق در زندگی می‌شود، اظهار داشت: هرکس به قرآن توسل کند گمراه نمی‌شود و این کتاب آسمانی گنجینه بزرگ و سنگر هدایت و کاهش آسیب‌ها است.

وی با بیان اینکه والدین نقش ویژه‍ای در تعلیم و تربیت دارند و در حوزه قرآنی والدین نیز باید اهل قرائت و تلاوت قرآن باشند، افزود: در خانواده قرآنی، فرزندان انس بیشتری با قرآن داشته و موجب توجه به رفتار آموزه‌های دینی و اسلامی می‌شود و این موضوع یکی از بهترین راه‎ها برای حرکت و مداومت در مسیر درست زندگی است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش در حوزه قرآن به توفیقات خوبی دست یافته است و در تلاش هستیم تا فرهنگ صحیفه‌خوانی و نهج‌البلاغه‌خوانی را هم در سطح این نیرو بسط و گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی در پایان تصریح کرد: وجود خانواده‎های قرآنی مایه خیر و برکت برای نظام بویژه ارتش و نیرو‌های مسلح است است و امیدواریم خانواده‌های نیروی هوایی ارتش شما را به عنوان سرمشق و الگو قرار بدهند.

حدیث و ثنا نظری حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند که قادر به خواندن بسیاری از سوره‌های قرآن را به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی هم هستند که به صورت خودآموز و بدون معلم و مربی به این مهم دست یافته‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار