دیپلمات سفارت مصر در سودان کشته شد

وزارت امور خارجه مصر کشته شدن دیپلمات وابسته اداری سفارت مصر در خارطوم، پایتخت سودان را تائید کرد.
کد خبر: ۵۸۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 25April 2023

دیپلمات سفارت مصر در سودان کشته شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه مصر از کشته شدن دیپلمات وابسته اداری سفارت مصر در خارطوم، پایتخت سودان خبر داد.

در حالی که وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن دیپلمات وابسته اداری خود در سودان را تأیید کرده، ساعاتی پیش ارتش سودان با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن وابسته نظامی و دفاعی مصر در سودان از سوی نیرو‌های شبه نظامی واکنش سریع خبر داده بود. خبری که خیلی زود از سوی ارتش سودان تکذیب شد و ارتش سودان با اعلام عذرخواهی رسمی گفت که فرد کشته شده دیپلمات وابسته اداری سفارت مصر بوده است نه وابسته نظامی.

ارتش سودان در بیانیه خود گفته بود: «ما بابت اشتباه ناخواسته در بیانیه قبلی خود در خصوص کشته شدن وابسته نظامی سفارت مصر در خارطوم عذرخواهی می‌کنیم، فرد کشته شده وابسته اداری بوده است.» سخنگوی ارتش سودان گفته بود که وابسته نظامی مصر پس از هدف قرار گرفتن توسط شبه نظامیان شورشی واکنش سریع در خارطوم کشته شد.

همزمان سفیر مصر در خارطوم نیز شایعات مربوط به کشته شدن وابسته دفاعی مصر در سودان را رد کرد و گفت: «ماموریت و دفاتر فنی و دیپلماتیک مصر در سودان در شرایط بسیار پیچیده و سخت به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند.»

سفیر مصر همچنین افزوده بود: «حال همه اعضای هیئت دیپلماتیک مصر در سودان از جمله اعضای دفتر دفاع خوب است.»

این در حالی است که پیش از این، وزارت امور خارجه مصر اعلام کرده بود که ۴۳۶ مصری از طریق گذرگاه‌های زمینی از سودان خارج شده‌اند و تمهیدات برای تخلیه افراد باقی مانده ادامه دارد.

همزمان، ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع پس از تماس با دولت آمریکا در حال حرکت به سوی آتش بس ۳ روزه جدید هستند. از طرف دیگر سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که وعده‌های دو طرف درگیر در سودان، برای آتش‌بس کافی نیست، بلکه باید به این آتش بس نیز پایبند بود.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود: جامعه بین‌الملل باید دو طرف درگیر در سودان را یک صدا به سوی آتش بس بس فرا بخواند. ما از ابتدای بحران، بر خطرات هرگونه مداخله خارجی در اوضاع سودان تاکید کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار