دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تجمع دغدغه‌مندان حجاب و عفاف در مقابل شورای شهر تهران

جمعی از دغدغه‌مندان عفاف و حجاب به منظور تاکید بر مقابله با بی‌حجابی مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.
کد خبر: ۵۸۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ - 25April 2023

تجمع دغدغه‌مندان حجاب و عفاف در مقابل شورای شهر تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، جمعی از دغدغه‌مندان عفاف و حجاب به منظور تاکید بر این موضوع مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.

این بانوان که تعداد آن‌ها در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر می‌رسد، سربند‌های یازهرا بسته‌اند و تصاویری از شهدا را در دست دارند؛ بانوان حاضر در این تجمع سکوت کرده‌اند و شعار نمی‌دهند.

این بانوان دست نوشته‌های در دست دارند که بر روی آن نوشته شده: «فساد و بی‌حجابی فتنه دشمنان است».

به گزارش دفاع‌پرس، در پی ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ که به بهانه جان باختن مهسا امینی پس از جلب توسط گشت ارشاد رخ داد، شماری از زنان و دختران روسری از سر برداشتند و با توجه به انتقادات و فضای سنگین ایجادشده، فعالیت گشت ارشاد متوقف شد.

حالا با ورود به فصل بهار و افزایش موارد بی‌حجابی در سطح شهر که با واکنش‌های مختلف برخی مردم نیز روبرو شده، نیروی انتظامی اعلام کرده با استفاده از دوربین‌هایی با فناوری، بی حجابی شناسایی شده و بعد از تذکر اقداماتی، چون برخورد قضایی با فرد، توقیف خودرو و پلمب واحد صنفی انجام می‌شود. شیوه جدید پلیس، جایگزینی برای گشت ارشاد است.

طبق داده‌های قابل تامل پژوهش پنج سال پیش مجلس شورای اسلامی درباره حجاب، «همراهی مردم با سیاست‌ها درباره حجاب، ضامن اصلی اجرای سیاست‌های کلان در جامعه است و از سوی دیگر نزدیک ۷۰ درصد زنان جامعه در قشر خاکستری قرار دارند که بسته به متغیر‌های تأثیرگذار، احتمال جابجایی آن‌ها به سایر گروه‌ها، به خصوص طیف هنجارشکن بسیار زیاد است.

بر این اساس طرح‌های پیشنهادی در این حوزه باید صرفاً مواردی را پوشش دهد که تأثیرات مخرب و منفی آن برای حجاب و عفاف بسیار بالا باشد.»

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار