بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد به مناسبت سالروز واقعه طبس؛

شن‌های صحرای طبس مأمور خداوند متعال شدند که طوفان به پا کنند

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز واقعه طبس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۸۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ - 25April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به مناسبت پنجم اردیبهشت سالروز واقعه طبس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«وَما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلكِنَّ اللَّهَ رَمى». این بخشی از آیۀ 17 سورۀ مبارکۀ انفال در قرآن کریم است که دست قدرت و یاری خداوند را بالاتر از هر اراده‌ای و همیشه و در همه حال، پشت سر دین حق و یاوران آن می‌داند.

پنجم اردیبهشت‌ماه سال 1359 از آن روزهایی است که دست اراده و قدرت خداوند متعال، نمود عینی و آشکار پیدا کرد. استکبار جهانی آمریکا که سیلی سخت و محکمی از حضرت امام خمینی(ره) و مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و اتّفاقات بعد از آن خورده بود، به بهانۀ آزادکردن مأموران لانۀ جاسوسی یا سفارتخانۀ خود در تهران، به خود اجازه داد شبانه و مخفیانه وارد خاک کشورمان در صحرای طبس شود.

عوامل و مأموران نظامی آموزش‌دیده برای این حرکت باصطلاح غافلگیرانه با کمک بعضی خائنین در داخل کشور مثل ابوالحسن بنی‌صدر، صد درصد اطمینان داشتند که با بالگردها و هواپیماهایشان به تهران می‌رسند و نقشۀ شوم‌شان را اجرا می‌کنند. در دل تاریکی شب که کسی از حضور دژخیمان آمریکایی در صحرای طبس اطلاعی نداشت، تنها و تنها خدا بود که حضور داشت.

شن‌های صحرای طبس مأمور خداوند متعال شدند که طوفان به پا کنند و تمام خوش‌خیالی‌های آمریکایی‌های تجاوزکار را به باد فنا بدهند. یک هواپیما و بالگردشان به هم خورد و آتش گرفت و تعدادی از نیروهای آمریکایی به کام مرگ رفتند. آنها با گذاشتن بالگردها و تجهیزات‌شان، دست از پا درازتر شکستی مفتضحانه خوردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند. به این ترتیب طومار عملیات آمریکایی‌ها موسوم به پنجۀ عقاب توسط شن‌های روان صحرای طبس و طوفان درهم پیچیده شد.

حضرت امام خمینی (ره) بعد از وقوع این حادثه و در همین رابطه فرمودند: «نباید بیدار شوند آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند؟ نباید بیدار بشوند؟ چه کسی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند! شن‌ها مامور خدا بودند. باد مامور خداست...»

بعد از حادثۀ صحرای طبس در اردیبهشت‌ماه 1359 و شکست مفتضحانۀ آمریکا در این صحنه، هیمنۀ استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران بار دیگر شکست. اداره‌کل‌حفظ‌ آثار و‌ نشر‌ ارزش‌های‌ دفاع‌ مقدس‌ استان‌ یزد، فرارسیدن سالروز واقعۀ طبس و شهادت سردار «محمد منتظر قائم» فرماندۀ سپاه یزد در ارتباط با همین جریان را گرامی می‌دارد.

امید که با لطف و عنایت و دست یاری همیشگی خداوند متعال، آمریکای جنایتکار همچون همیشه در همۀ توطئه‌های علیه ملّت بزرگ ایران اسلامی و انقلاب اسلامی، طعم شکست را بچشد و روزی شاهد زوال و نابودی این قدرت و قدرت‌های استعماری و استکباری در حال افول باشیم. ان‌شاء‌الله.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار