رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد؛

تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون به سامانه سپهتن

سردار هادیانفر از تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ - 25April 2023

تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون به سامانه سپهتنبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه جلسه امضا تفاهم نامه همکاری چهار جانبه سامانه سپهتن اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که با ابتکار پلیس و دستگاه‌های دیگر از سنوات قبل دنبال شد این بود که ما بتوانیم کامیون‌ها، تریلی‌ها، تانکر‌هایی که کنترل نمی‌شوند و تنها در صورتی که تخلف کنند برخورد می‌شود، بتوانیم به صورت سیستماتیک و هوشمند این‌ها را کنترل کنیم.

سردار هادیانفر افزود: بعد از نصب این سامانه، کامیون‌ها و تریلی‌ها از مبدا که حرکت می‌کنند تا مقصد، نحوه رانندگی، وضعیت راننده و سایر موارد که نیاز به کنترل دارد را همانند اتوبوس‌ها کنترل خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه این سامانه (سپهتن) از سال ۹۳ روی اتوبوس‌ها نصب شده بود، گفت: امروز ۱۲ هزار اتوبوس این نرم‌افزار صد در صد ایرانی را دارند و از این طریق رفتار‌های ترافیکی آن‌ها کنترل می‌شود.

وی از تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن خبر داد و بیان کرد: با مصوبه دولت ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون، تریلر و تانکر را امسال به این سامانه مجهز می‌شوند تا بر تردد و تخلفات آن‌ها نظارت داشته باشیم چراکه اکنون هیچ نظارتی بر این وسایل نقلیه و رفتار‌های پرخطر آن‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص اهداف تجهیز ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن گفت: تسهیل و ایجاد نظم در ترددها، پیشگیری از تصادفات و بهینه سازی مصرف سوخت، جزو اهدافی است که در این طرح پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها