یادداشت/ روزبه قمصری

پرده آخر نمایش براندازان در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران

درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انقدر بزرگ و ریشه‌دار است که تمامی تلاش‌ها و برنامه‌های ضد انقلاب و اپوزیسیون در طول بیش از ۴۰ سال اخیر همواره با شکست و ناکامی همراه بوده است.
کد خبر: ۵۸۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۲ - 26April 2023

ناکامی‌های بدون پایان سرنوشت اپوزیسین در مواجهه با جمهوری اسلامی ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ جریان ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین با کمک و همراهی عوامل داخلی خود بعد از چیزی بیش از ۴۰ سال تلاش و توطئه برای ضربه زدن و آسیب رساندن به درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آخرین تلاش و طرح خود بعد از فوت «مهسا امینی» با کشست سنگینی روبرو شدند. البته هرچند آن‌ها با تمامی توان و تلاش خود توانستند برای چند ماه آشوب و اغتشاشات را به خیابان‌های برخی از شهر‌های کشور بیاورند، ولی در نهایت با عدم همراهی مردم شاهد شکستی دیگر بر کارنامه ننگین آن‌ها بودیم.

اما در این میان معرفی یک آلترناتیو علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می‌توان یکی از همان طرح‌ها و نقشه‌های مزورانه آن‌ها در مسیر سنگ‌اندازی و ایجاد خلل در سیر حرکت قطار پرشتاب جمهوری اسلامی ایران دانست. موضوعی که از سابقه‌ای ۴۰ ساله نیز برخوردار است. در واقع دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تقریبا از دهه ۶۰ تا امروز در میان تمامی طرح‌ها و نقشه‌های شیطانی خود یک دستور کار ویژه داشتند و آن آلترناتیوسازی علیه انقلاب اسلامی ایران بود.

اگر بخواهیم نگاهی تاریخی به موضوع آلترناتیوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم باید سفری در تاریخ داشته و به گذشته برویم. درست زمانی که بعد از برکناری «بنی صدر» از ریاست جمهوری شاهد شکل‌گیری نخستین آلترناتیو با هدف تحت فشار قرار دادن و ضربه زدن به انقلاب اسلامی آن هم متشکل از «مسعود رجوی» و «بنی صدر» بودیم. آن‌ها در آن زمان یعنی در دهه ۶۰ بعد از بحث و بررسی‌های فراوان و کمک گرفتن از سرویس‌های جاسوسی و امنیتی خارجی به این نتیجه رسیده بودند که با انجام مخالفت با قانون اساسی کشور اقدام به براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و قدرت را به دست بگیرند.

حال از آن تاریخ و تلاش‌های گذشته ضدانقلاب و اپوزیسیون در دهه ۶۰ گذر می‌کنیم و به امروز می‌رسیم. بعد از فرونشستن آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر شاهد هستیم که دشمنان ایران اسلامی یک بار دیگر طعم تلخ شکست را در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را چشیدند. زیرا انقلاب اسلامی ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی از آنچنان بصیرت و توان سیاسی و دینی به همراه پشتیبانی و حمایت مردمی برخوردار هستند که نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان حتی بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال راه به جایی نبرده و با شکست روبرو می‌شوند.

اما در این میان نکته تعجب برانگیز عدم عبرت آموزی ضدانقلاب، اپوزیسیون و منافقان داخلی و خارجی از درس‌ها و تجربیات گذشته و حال خود در رویارویی و نبرد در جبهه‌های مختلف سخت و نرم است. زیرا اگر بنا را بر عبرت آموزی و درس گرفتن از تمامی این اتفاقات و وقایع ۴۰ سال اخیر در میان باشد بایستی تا امروز متوجه می‌شدند که نظام جمهوری اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی گسترده و همه جانبه مردمی که از آن برخوردار است تا امروز از گزند تمامی این حوادث و آسیب‌ها در امان مانده و در آینده نیز از توطئه‌های پیدا و پنهان دشمنان اسلام و انقلاب در امان خواهد بود.

بر این اساس با توجه به تمامی موضوعات و موارد گفته شده روی سخن با اپوزیسیون فعلی است که حتی برای سه ماه نتوانستند اتحادی ظاهری را در میان خودشان حفظ کنند و برای یک بار هم شده نشان بدهند که می‌توانند مخالفانی در قد و قواره معمول و متعارف باشند. اما بازهم در کمال تعجب مشاهده کردیم که اپوزیسیونی که از افرادی، چون رضا پهلوی، مسیح علی نژاد، حامد اسماعیلیون، گلشیفته فراهانی، نازنین بنیادی، شیرین عبادی و عبدالله مهتدی تشکیل شده بود با زیاده خواهی‌ها، سهم خواهی‌ها و سایر موضوعات دیگر از هم پاشید و هم اکنون میتوان گفت فقط رضا پهلوی یا همان ربع پهلوی در این گروه باقی مانده و سایر اعضا هرکدام به دلایلی و به مرور زمان از این گروه جدا شدند.

در پایان باید گفت نیرو‌های ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین آنقدر با فضای امروز حاکم بر کشور بیگانه و غریب هستند که هیچگاه نخواهند توانست درکی درست از اوضاع و احوال فعلی کشور به دست بیاورند و بر همین اساس هم در ارتباط‌گیری با مردم ناموفق هستند. از این روی هم است که شاهد شکست‌ها و ناکامی‌های متوالی آن‌ها در نقش برآب شدن تمامی نقشه‌ها و طرح‌های مزورانه و ددمنشانه آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها