در دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه مطرح شد؛

امیر آشتیانی: باید تلاش کنیم تا مذاکرات مسکو به نتیجه برسد/ وزیر دفاع سوریه: همه نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با همتای سوریه‌ای خود، گفت: سوریه یک کشور مقتدر و قوی است و اکنون نیز حکومت این کشور بر مجموعه سوریه حاکمیت کامل دارد؛ البته بایستی بقیه نیز کمک کنند تا به نتایج مورد نظر دست پیدا کنند.
کد خبر: ۵۸۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ - 25April 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تشریح دیدار خود با وزیر دفاع سوریه در حاشیه مذاکرات مسکو، اظهار داشت: به دنبال این بودیم که بتوانیم دیدگاه‌های سوریه را در مذاکرات مسکو به آن چیزی نزدیک کنیم که می‌تواند راهگشا باشد و این مذاکرات را به نتیجه برساند.

امیر آشتیانی افزود: اعتقاد داریم سوریه یک کشور مقتدر و قوی است و اکنون نیز حکومت این کشور بر مجموعه سوریه حاکمیت کامل دارد. البته بایستی بقیه نیز کمک کنند تا به نتایج مورد نظر دست پیدا کنند.

در ادامه، سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه در تشریح ملاقات با همتای ایرانی خود بیان کرد: ما درباره موضوعاتی که قرار است در مذاکرات مسکو مطرح شود و به مصلحت کشور‌های مختلف خواهد بود، توافق کردیم.

وزیر دفاع سوریه تأکید کرد: نیرو‌های مسلح ما برای ایجاد و استقرار امنیت در همه منطقه کاملاً آماده هستند.

سپهبد «علی محمود عباس» با اشاره به سایر بخش‌های دیدار خود با امیر آشتیانی، تصریح کرد: خروج همه نیرو‌های غیر قانونی از خاک سوریه نکته دیگری است که مورد تأکید ما قرار دارد. پس از خروج همه نیرو‌های خارجی از سوریه نیرو‌های مسلح ما قادر هستند با حمایت مردم امنیت را به طور کامل در همه اراضی سوریه ایجاد کنند.

وزیر دفاع سوریه در پایان تأکید کرد: نکته دیگری که در این دیدار و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت؛ دیدار گذشته ما در تهران بود و نکته مهم و تمرکز آن بر تقویت همکاری‌های دفاعی بین کدام دو کشور بود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها