مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

افتخارات دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود

«سلامی» گفت: تاریخ پر افتخار و پر عظمت دفاع مقدس نباید فراموش شود و دستاورد‌های آنان باید برای نسل‌های بعدی و جوانان و نوجوانان حفظ گردد و ارزش‌های گرانبهای آن برای آیندگان انتقال یابد.
کد خبر: ۵۸۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ - 26April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «محمد بهرامی» فرماندار سمنان اظهار داشت: مردم و رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس حضوری جانانه و بی‌نظیر داشتند و هرگز مجاهدت‌های آنان در بقای انقلاب و نظام از یاد نمی‌رود.

وی ادامه داد: تاریخ پر افتخار و پر عظمت دفاع مقدس نباید فراموش شود و دستاورد‌های آنان باید برای نسل‌های بعدی و جوانان و نوجوانان حفظ گردد و ارزش‌های گرانبهای آن برای آیندگان انتقال یابد.

سلامی گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس یک جهاد علمی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است و در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان ۵۰۰ مدخل شناسایی شده و ۲۵۰ پرونده عملی و ۲۲۰ مقاله تدوین شده است و در سال جاری ۳۵۰ مقاله علمی و ۲ جلد دانشنامه آماده چاپ و انتشار خواهد شد.

سلامی افزود: تجلیل از ۳۵۰۰ رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس، انجام ۵۰۰ مصاحبه تاریخ شفاهی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و برگزاری محافل خاطره گویی دفاع مقدس و مقاومت با اولویت مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و ... از دیگر فعالیت‌های برنامه ریزی شده در سال جاری می‌باشد. «محمد بهرامی» فرماندار سمنان در این دیدار افزود: موضوع دفاع مقدس و شهدا کلید حل بحران‌های فرهنگی کشور است و برگزاری جلسات منظم دفاع مقدس درسطح شهرستان ضروری و جدی است.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس استان سمنان از ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار است و می‌توان بخشی از برنامه‌ها و آیین‌های بزرگداشت را جهت معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نوجوان و جوانان در این فضا برگزار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار