جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

آغاز اردوهای راهیان نور غرب کشور از اردیبهشت‌ماه

سردار «قریشی» از آغاز اردوهای راهیان نور غرب کشور از ۱۴ اردیبهشت‌ماه با محوریت سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 26April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ارتباط تصویری با استان‌ها که به میزبانی ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، اظهارداشت: بخش‌بخش سرزمین‌های راهیان نور از جنوب تا غرب و شمال غرب کشور به فرموده فرمانده معظم کل قوا یک معدن طلا و گنجینه معنوی است که مشتاقان زیادی برای زیارت دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵ میلیون زائر در اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حضور پیدا کردند و سال ۱۴۰۰ هم با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از ۲ میلیون نفر از یادما‌ن‌های دوران دفاع مقدس بازدید داشتند که در سال جاری اعزام بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر راهیان نور را پیش‌بینی می‌کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به افتتاحیه این اردوها از ۱۴ اردیبهشت در مناطق عملیاتی غرب کشور «منطقه بازی دراز» با محوریت سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، گفت: فرماندهان ستاد راهیان نور استان‌ها برای هماهنگی بیشتر نسبت به میزان سهمیه ابلاغی، نحوه اعزام و پذیرش زائران، ارائه خدمات بهتر در اسکان، ارائه خدمات فرهنگی و نیز سایر برنامه‌های این اردوها در قالب ارتباط تصویری گرد هم آمده‌‌اند.

سردار قریشی با تأکید بر تبیین مجاهدت‌های خاموش رزمندگان اسلام به خصوص در مناطق عملیاتی غرب کشور بویژه عملیات‌های والفجر ۱۰ و مرصاد برای جوانان و نوجوانان، افزود: در این مناطق سازمان منافقین و گروه‌های تجزیه‌طلب به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می‌کردند و گروهک منافقین خلق داعش زمان جنگ بودند.

وی با اشاره به امکانات استان خوزستان برای اسکان زائران راهیان نور ادامه داد: در استان خوزستان حدود ۱۵۰ هزار تخت در اردوگاه‌‌های این استان مستقر است، همچنین بیش از ۵۰ یادمان هم وجود دارد که باید برای پذیرش زائران در حال آماده‌سازی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور همه اقشار در اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی نیز مدتی است آغاز شده و بیشترین اعزام، به این گروه سنی به خصوص زیارت اولی‌ها اختصاص دارد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور خاطرنشان کرد: سال گذشته، خانواده‌‌ها با خودروهای شخصی در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند و امسال نیز با توجه به ثبت‌‌نام‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم شاهد تعداد بیشتری از خانواده‌ها نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار افراسیابی جانشین سپاه امام رضا (ع) هم در این جلسه گفت: در خراسان رضوی سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند که بیشترین این افراد دانشجویان و دانش آموزان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار