رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

انقلاب اسلامی موجب تغییر هندسه قدرت در دنیا شد/ ایران در مسیر دستیابی به پیروزی نهایی است

سردار سرتیپ «سلیمانی» گفت: مفهوم قدرت در دنیا تغییر کرده و جمهوری اسلامی در حال کسب پیروزی‌های بزرگ و طی کردن مسیر برای فتح و پیروزی نهایی است.
کد خبر: ۵۸۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 26April 2023

سردار غلامرضا سلیمانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اهدای ۹۸۰ واحد مسکونی و ۱۱۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان در اصفهان با بیان اینکه برگزاری این جلسات موثرترین جهاد تبیین در شرایط فعلی است، اظهار داشت: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس، ۱۴ هزار شهید به خون خفته تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

سردرا سلیمانی با اشاره به شرایط کنونی ملت ایران و جمهوری اسلامی، گفت: شاید در دنیا تقابل‌هایی بین بعضی از دولت‌ها وجود داشته باشد و یا علیه برخی از ملت‌ها توطئه‌هایی وجود داشته باشد، اما این نوع تقابل با ملت ایران در سده‌های اخیر در مورد هیچ ملتی وجود نداشته و مشابه ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برای تبیین این مسئله باید به دوران پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم؛ پیروزی انقلاب اسلامی باعث تحولاتی شد که نظام سلطه تمام ظرفیت‌های خود را علیه ملت ایران به میدان بیاورد.

پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید در تاریخ بشری است

وی با بیان اینکه در هر دوره تاریخ بشری شاهد نقاط عطفی هستیم که سرآغاز یک دوره جدید می‌شود، تصریح کرد: به‌طور مثال پایان قرون وسطی یک تحول در تاریخ است و یا پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید در تاریخ بشری است که ممکن است برخی این اصل را نپذیرند؛ اما این نپذیرفتن این موضوع را نفی نمی‌کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ایجاد عصر جدید با نقاط عطفی در تاریخ، سنت تاریخ است؛ اولین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی را ساقط کردن نظام شاهنشاهی برشمرد و گفت: حکومت در طول تاریخ چند هزار ساله ایران، موروثی بود و از پدر به فرزند می‌رسید، مگر اینکه سلسله‌ای ساقط می‌شد؛ این دستاورد بسیار بزرگی است که انقلاب اسلامی برای اولین بار این بساط را برچید که ملت ایران برای اولین بار خودشان پای صندوق‌های رأی رفتند و نظام و مسئولان خود را انتخاب کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رژیم پهلوی نه با زور شمشیر مؤسس، بلکه با سیاست مزورانه انگلیس بر روی کار آمد؛ گفت: حکومت پهلوی اولین حکومت ایران است که با نظر بیگانگان بر سر کار آمد و مسئول سرکوب قیام‌ها در ایران از جمله قیام عشایر در غرب کشور، قیام محمدخان پسیانی، قیام شیخ محمد خیابانی و قیام میرزا کوچک خان است.

بنیان‌های رژیم پهلوی در خدمت بیگانگان بود

وی با بیان اینکه بنیان‌های نظام پادشاهی پهلوی در خدمت نیرو‌های خارجی بود، گفت: همین اتفاقات را ما در روز‌های اخیر در سودان دیدیم؛ جنگنده از خود پایتخت سودان بلند می‌شود و بخشی از نیرو‌های این کشور را بمباران می‌کند و معلوم نیست که آیا مانند چند سال قبل بخشی دیگری از سودان جدا می‌شود یا نه.

سردار سلیمانی ادامه داد: صهیونیست‌ها همان‌طور که در سال‌های قبل بخشی از سودان را جدا کردند، امروز هم می‌خواهند بخشی از سودان را جدا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رضاخان یک فرمانده سفاک بود، گفت: او در سرکوب قیام عشایر از نیروی هوایی آلمان کمک گرفت و عشایر را بمباران کرد که هنوز برخی از بمب‌های عمل نکرده در برخی روستا‌های نطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه همین رضاخان که ارتش ۱۲۵ هزار نفری ایجاد و همه درآمد‌های کشور را خرج همین نیرو‌های نظامی کرد، در زمان حمله متفقین دستور تسلیم داد، اضافه کرد: این ارتش آمادگی دفاع داشت، اما رضاخان در ازای اینکه فرزندش پادشاه شود، حکومت را تقدیم انگلیسی‌ها کرد.

انگلیسی‌ها بدون دادگاه رضاخان را نفی بلد کردند

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بدون دادگاه پادشاه یک کشور را نفی بلد کردند، تصریح کرد: بدون اطلاع پادشاه کشور کنفرانس تهران را در سفارت شوروی سابق تشکیل داد؛ وقتی پادشاه کشور فهمید، لباس نظامی پوشید و رفت با همان لباس به این اشغالگران احترام نظامی گذاشت و آن‌ها هم جواب او را ندادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه این نظام پادشاهی در دوران پهلوی به اوج خود رسیده بود، گفت: رضاشاه یکی از خبیث‌ترین افرادی است که ملت خود را در برابر اشغالگران تنها گذاشت و به ملت موریس رفت؛ نوامیس ما در معرض چکمه‌های اشغالگران بودند.

دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در دنیا بود

وی با بیان اینکه دومین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در دنیا بود، گفت: پایان یافتن رژیم پهلوی به عنوان تکیه گاه بلوک غرب در برابر بلوک شرق بود و بقیه کشور‌ها در اقمار ایران در این طرح بودند و کرنش سران برخی کشور‌ها در برابر ایران به دلیل سیاست‌های همین غرب بود؛ نوکر بزرگ و مهره اصلی خارجی‌ها محمدرضای پهلوی بود و بقیه کشور‌ها مهر‌ها و نوکر‌های کوچک بودند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه هندسه قدرت تغییر کرد، چون مهم‌ترین سرزمین غرب آسیا از زیر سلطه آمریکا خارج و نظم آمریکایی‌ها برهم ریخت؛ گفت: تأثیرات انقلاب به گونه‌ای بود که کشور‌های حوزه قفقاز شوروری به سمت استقلال رفتند و امام خمینی (ره) به درستی فروپاشی شوروی و بلوک شرق را پیش بینی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب قدرت درحال انتقال از غرب به شرق عالم است، تصریح کرد: این تغییر هندسه در عالم در حال تکمیل شدن است؛ غرب قدرت و تأثیر گذشته را از دست داده است و علی‌رغم اینکه قدرت اقتصادی بالا و بالاترین بودجه نظامی دنیا را دارد که به اندازه ۲۰ سال فروش نفت ما است؛ اکثر اسکادران‌ها زمین‌گیر هستند و ناو‌های آن‌ها مستهلک شده و ارتش پرهزینه شده و تحرک آن‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه غرب تأثیر گذشته خود را از دست داده است، گفت: تغییر هندسه به این آسانی نبوده و امروز مفهوم قدرت هم تغییر کرده است؛ امام راحل مفهوم جدیدی از قدرت را بنیاد نهاد؛ آنچه تحت عنوان قدرت نرم است، توسط امام راحل به دنیا معرفی شد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز بمب اتم کارایی ندارد، خاطرنشان کرد: مفهوم قدرت در دنیا تغییر کرده و جمهوری اسلامی امروز در حال کسب پیروزی‌های بزرگ و طی کردن مسیر برای فتح و پیروزی نهایی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی رنسانس ایجاد شد، مکاتب زیادی از کنار آن ایجاد شد که فجایع زیادی در دنیا به وجود آوردند؛ مارکسیسم هم از درون غرب شکل گرفت.

وی با طرح این سوال که امروز چه گفتمان رهایی‌بخشی در غرب وجود دارد، گفت: فرانسیس فوکویاما امروز اعلام می‌کند که پایان تمدن غرب فرا رسیده است. وقتی یک تمدن فاقد گفتمان شد، مرحله فروپاشی آن آغاز شده است؛ امروز تمام نهله‌های تمدن غرب از جنس شیطان‌پرسی، روابط جنسی و امثالهم است که بخش منجلالی این فرهنگ هم در حال خالی شدن است که امروز مردم بریده از معنویت غرب و مسیحیت هم به اسلام روی آورده است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه اینکه آینده دنیا به‌شدت مذهبی خواهد بود، عنوان کرد: اسلام در بعضی از جوامع اروپایی جمعیت‌های میلیونی دارد؛ رشد اسلام و تشیّع در آفریقا را ببینید؛ دلیل مواجهه آمریکا و نظام سلطه با جمهوری اسلامی این است که ملت ما هندسه قدرت را در دنیا تغییر دادند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار