جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

دشمن برنامه‌های خود علیه ایران را از راه‌های جنگ نرم و شناختی دنبال می‌کند/ نسل پنجم جنگ به‌وسیله رسانه‌های نوین صورت می‌گیرد

امیر نصیر‌زاده با بیان اینکه حادثه ۱۱ سپتامبر برای ویران کردن هشت کشور لبنان، عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود، گفت: کشور‌هایی که به غیر از ایران با جنگ نابود شدند، اما چون در رابطه با ایران از طریق نظامی نمی‌توانند به نتیجه برسند، برنامه‌های خود را از راه‌های جنگ نرم و شناختی دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ - 27April 2023

دشمن برنامه‌های خود علیه ایران را از راه‌های جنگ نرم و شناختی دنبال می‌کند/ نسل پنجم جنگ‌بوسیله رسانه‌های نوین صورت می‌گیردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در دومین همایش ملی «جنگ ترکیبی» که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه جنگ ‌ترکیبی را در ستاد کل تشکیل دادیم که تاکنون شش جلسه برگزار و طی آن بر روی مفاهیم جنگ ترکیبی کار کردیم زیرا معتقدیم امروز جنگ مستقیم نظامی شکل نمی گیرد بلکه به صورت ترکیبی خواهد بود.

امیر نصیرزاده افزود: جبهه جنگ‌ ما با دشمن جنگ ‌حق با باطل است و این از صدر اسلام تاکنون و برای زمان های آینده هم وجود دارد. امروز بالای ۱۵۰ شبکه فارسی زبان و بیش از یکصد موسسه و شبکه بیگانه در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند و این در حالی است که برخی ها در کشورمان خواستار آزادی این شبکه ها در فضای مجازی هستند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلحادامه داد: استکبار ستیزی، حمایت از محور مقاومت، استقلال طلبی و موقعیت برتر ژئوپلتیکی، ماهیت وجودی ایران است لذا وجود چنین ماهیت هایی باعث هجمه به ایران شده به همین جهت برای مقابله با دشمن ابتدا باید دشمن شناس باشیم تا در دام دشمنان نیفتیم.

وی اضافه کرد: دشمن چون می داند بوسیله جنگ سخت نمی تواند با ایران مقابله کند به جنگ‌ نرم و شناختی روی آورده است؛ البته هر چند این اقدامی بوده که‌ از سال ها پیش آن را آغاز کردند ولی نتوانستیم در برابر این جنگ به موقع اقدام لازم را انجام دهیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه عنوان کرد: حادثه ۱۱ سپتامبر برای ویران ‌کردن هشت کشور لبنان، عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود. ‌کشورهایی که به غیر از ایران با جنگ نابود شدند اما چون در رابطه با ایران از طریق نظامی نمی توانند به نتیجه برسند، برنامه های خود را از راه های جنگ نرم و شناختی دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: پس برای مقابله با دشمن در چنین جنگی باید اول فهم مشترک در خصوص جنگ ‌ترکیبی در کشور داشته باشیم زیرا در غیر این صورت موفقیت تاثیرگذاری در جنگ مورد اشاره را نخواهیم داشت. تاکنون پنج نسل جنگ را پشت سر گذاشتیم که در نسل پنجم، جنگ بوسیله رسانه های نوین صورت می گیرد تا بدین ترتیب باورها، افکار، ساختار و رفتار را تغییر دهند.

امیر نصیرزاده همچنین بیان داشت: در کشور ما متاسفانه مقابله با جنگ ‌نرم متولی مشخصی ندارد یعنی هرکس که در این رابطه فعالیتی دارد، فعالیت به صورت جزیره ای است در صورتی که باید به صورت یک‌ مشت گره کرده در برابر دشمن عمل کنیم؛ اما در یک برنامه کوتاه مدت برای موفقیت در جهاد تبیین باید نگاه کلان داشته باشیم و ایران گذشته و حال را در کنار هم روایت کنیم، خودباوری و خودباختگی را بیان کنیم، راهبرد ایران آینده بازگو کنیم و در ادامه در خصوص عزت و اعتماد و نیز گذشته و حال غرب پس از سرقت علمی، سخن بگوییم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها