معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

باید توانمندی‌های ایثارگران را به جامعه معرفی کنیم

«قاضی‌زاده هاشمی» روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه در ادامه سفر استانی به کردستان در دیدار با نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان این استان با بیان اینکه باید توانمندی‌های ایثارگران را به جامعه معرفی کرده و مرجعیت ایجاد کنیم، گفت: باید در مسائل و شرایط کنونی، با جهاد تبیین الگو به مردم معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۸۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ - 27April 2023

باید توانمندی‌های ایثارگران را به جامعه معرفی کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به کردستان امروز (پنجشنبه ۷ اردیبهشت) در دیدار با نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان این استان با بیان اینکه لازمه رفع مشکلات استان کردستان توجه ویژه است، اظهار داشت: در گذشته تلاش بسیاری برای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری انجام شده است و در این دوره مدیریت نیز ابتدا مأموریت‌ بازبینی و تهیه گزارشی از وضعیت، توانمندی‌ها و نیازمندی‌های جامعه هدف تهیه و برنامه تحول و مسیر آن تعیین شده است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل (ره) برای شهدا و زندانیان سیاسی بنا شده اما بعد از دفاع مقدس ابعاد این نهاد گسترش پیدا کرد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه، مشکلات بنیاد با مهندسی مجدد قابل حل نبوده و نیازمند انقلاب سازوکاری است، تصریح کرد: نیاز به سازوکار جدید وجود دارد ضمن اینکه حل مشکلات حوزه‌های نرم‌افزاری فوری نیست که امروز اراده کنیم و فردا برطرف شود زیرا بالاترین مسئله کشور اصلاح نظام اداری است. مسکن دغدغه عمومی جامعه ایثارگری است که باید با استفاده از حمایت غیردولتی، این مشکل را مرتفع کرد.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تبدیل به یک سازمان خدماتی معیشتی شده و در مورد خدماتی که باید سایر دستگاه به ایثارگران ارائه دهند جز خواهش ابزار اجرایی ندارد اما قصد داریم بنیاد را به سازمان معاضدتی و سپس راهبردی تبدیل کرده و کارها را به دست جامعه هدف بسپاریم. برای اینکه بتوانیم نظام جدید ساختاری را در کشور ارائه کنیم باید نهادهای انقلابی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرهنگ کار جهادی به الگویی موفق در نظام اداری تبدیل شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امام راحل (ره) خواستند با ایجاد نهادهای انقلابی نظام اداری را به چالش بکشند، افزود: برگشتن به مبانی نظری امام راحل در دولت سیزدهم با عنوان مردمی سازی دنبال می‌شود و ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال زنده کردن و اجرای این سیاست هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تأکید بر اینکه باید توانمندی‌های ایثارگران را به جامعه معرفی کرده و مرجعیت ایجاد کنیم، خاطر نشان کرد: باید در مسائل و شرایط کنونی، با جهاد تبیین الگو به مردم معرفی کنیم. بخش عمده‌ای از ساختار جدید بنیاد در خصوص تربیت مدیران آینده خواهد بود. نخبگان شاهد و ایثارگر قله‌های کشور و ملت هستند و ما باید این قله‌ها را به مردم نشان دهیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم در ادامه زندگی خود نیازمند الگو و قهرمان فرهیخته هستند و این همان جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرمودند بنابراین باید این الگوها و نخبگان جامعه ایثارگری را به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری باید به سمت جایگزینی کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان و زمینه برای توسعه آنان حرکت کنیم، افزود: قوانین ما در حوزه ایثارگری نیاز به بازبینی دارد و در برخی از جاها افراط شده است؛ چرا که در ظاهر خدمت به ایثارگران ولی در باطن بر ضد آنان است که باید اصلاح شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نباید ایثارگران را مانع رشد خود بدانند بلکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در زمینه رشد و توسعه حوزه‌های مختلف بهره بگیرند و در این زمینه باید روی فرهنگ سازمانی کار کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد شهید با پارک علم و فناوری در استان‌های کشور گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بنا داریم پایه اشتغال علمی را در میان جامعه ایثارگری رشد دهیم و از ظرفیت نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار