دوقطبی به سبک تل‌آویو؛ حامیان نتانیاهو به خیابان آمدند

ادامه اختلافات داخلی و تشدید دوقطبی در سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌های طرفدار جناح راست را برای حمایت از «بنیامین نتانیاهو» و طرح اصلاحات قضایی او به خیابان‌ها کشاند.
کد خبر: ۵۸۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ - 28April 2023

دوقطبی به سبک تل‌آویو؛ حامیان نتانیاهو به خیابان آمدندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که روز و شب گذشته ده‌ها هزار نفر از حامیان صهیونیست و تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به خیابان‌ها آمدند و از طرح جنجالی اصلاحات قضایی که حمایت کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، وضعیت دوقطبی حاصل‌شده از طرح اصلاحات قضایی بر سرزمین‌های اشغالی حاکم است و حامیان نتانیاهو با آمدن به خیابان‌ها به دنبال آن هستند تا موازنه قدرت را به کابینه بحران زده او بازگردانند؛ در حالی که منتقدان و معارضان همچنان معتقدند این طرح نظارت قانونی برفعالیت‌های کابینه را از بین خواهد برد.

صهیونیست‌های طرفدار جناح راست شب گذشته در مقابل کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی]تجمع کرده و فریاد می‌زدند: «ما خواهان اصلاحات قضایی هستیم». نتانیاهو هم در توئیتی نوشت: «از صد‌ها هزار اسرائیلی که امشب برای حمایت از دولت ما به قدس آمدند تشکر می‌کنم».

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: «نزدیک به ۲۰۰ هزار اسرائیلی راست‌گرا در حمایت از طرح اصلاحات قضایی در مقابل مقر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی) در قدس تظاهرات کردند. بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی هم در این تظاهرات شرکت کردند».

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «یائیر لاپید، رهبر مخالفان نیز به نوبه خود گفته است تظاهرات‌کنندگانی که امروز برای حمایت از اصلاحات قضایی بیرون آمدند، تصاویر قضات دیوان عالی را زیر پای خود گذاشتند. آنچه امروز اتفاق افتاد مایه شرمساری و اندوه بزرگ است».

حامیان نتانیاهو در حالی به خیابان آمده‌اند که اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی او برای بیش از سه ماه تداوم یافته و سرزمین‌های اشغالی را برای شانزدهمین هفته متوالی به صحنه درگیری معارضان و حامیان کابینه تبدیل کرده است. از زمان اعلام این طرح تاکنون تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی هر شنبه شب شاهد تجمعات صهیونیست‌های منتقد برنامه‌های کابینه نتانیاهو است و رهبران معارض نیز به برنامه‌های خود علیه نتانیاهو ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار