استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

«صحرایی» گفت: باید با اقدامات فرهنگی‌ و هنری فاخر از جمله برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، تهیه فیلم و سریال و... در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۵۸۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ - 28April 2023

باید با اقدامات فرهنگی‌ در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیمبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با بیان اینکه سرکشی ها و دیدارها باید  منجر به حل مشکلات ایثارگران شود، اظهار داشت: خانواده های شهدا و ایثارگر به رسیدگی و توجه بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه اگر سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگر همه یک شکل باشد کار کلیشه‌ای خواهد شد، افزود: اگر سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگر پیامد اجرایی مفید نداشته باشد در بلند مدت آسیب زا خواهد شد، چون ممکن است این دیدارها در بار اول و دوم با احترام خانواده های شهدا و ایثارگر همراه باشد، اما در دیدارهای بعدی توقع کارگشایی می رود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اینکه فقط سری به خانواده های شاهد و ایثارگر بزنیم کار فاخری به حساب نمی‌آید، لذا پیشنهاد می کنم برای رسیدگی بهتر به امور خانواده های شهدا و ایثارگر، کارگروه‌های تخصصی دیدار تشکیل شده و گروه‌های اندیشه ورز پای کار بیایند.

وی افزود: همچنین باید با اقدامات فرهنگی‌ و هنری فاخر از جمله برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، تهیه فیلم و سریال و... در جهت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت های استان کرمانشاه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، در خواست راه اندازی یک اردوگاه با همراهی بنیاد شهید برای انجام کارهای فرهنگی مرتبط با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را داده ایم که امیدواریم این اردوگاه در استان راه اندازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها