در دیدار امیر آشتیانی با وزیر دفاع تاجیکستان انجام شد؛

دعوت ایران از تاجیکستان برای شرکت در رزمایش مرکب امنیتی

وزیر دفاع کشورمان در حاشیه اجلاس همکاری سازمان شانگهای با وزیر دفاع تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۸۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ - 28April 2023
دعوت ایران از تاجیکستان برای شرکت در رزمایش مرکب امنیتیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص روابط ایران با کشور تاجیکستان اظهار داشت: این روابط مبتنی بر برادری و خویشاوندی و خونی است که روابطی ماندگار و همیشگی خواهد بود.
 
امیر آشتیانی با بیان اینکه آسیای مرکزی و به ویژه جمهوری تاجیکستان از جایگاه ویژه و برجسته‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، ادامه داد: نخستین سفر جناب آقای رئیسی به تاجیکستان بیانگر اهمیت تاجیکستان در سیاست جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی افزود: این دیدار‌ها و رایزنی‌ها تقویت‌کننده و تحکیم بخش روابط دو جانبه خواهد بود.
 
امیر آشتیانی با بیان اینکه منطقه آسیای مرکزی به محل تعامل و بعضاً تقابل و رقابت ژئوپلتیکی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است گفت: در چنین شرایطی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به دنبال منافع خود هستند و بر همین اساس دو کشور می‌بایست برای حفظ امنیت منطقه همکاری‌های خود را تقویت کنند.
 
امیر آشتیانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح ثبات و امنیت و تمامیت ارضی تاجیکستان بوده است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.
 
وزیر دفاع گفت: عضویت ایران و تاجیکستان در سازمان همکاری‌های شانگهای فرصت‌های قابل توجهی را برای دو کشور ایجاد می‌کند که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
 
وی ادامه داد: در خصوص همکاری‌های دفاعی و نظامی معتقدیم که مناسبات دفاعی دو کشور یکی از ارکان اصلی همکاری‌های فی مابین به شمار می‌رود باعث ایجاد تحول در همکاری‌های کلان دو کشور و طبعاً استحکام هر چه بیشتر مناسبات شده است.
 
وی ادامه داد: اولویت جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های دفاعی و نظامی با جمهوری تاجیکستان تقویت بنیه دفاعی این کشور بویژه مبارزه با تروریسم است.
 
شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان نیز در این دیدار با اشاره به فرهنگ مشترک و سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور، روابط دو کشور را عمیق و از جنس برادرانه دانست و افزود: با مرور تحولات جهان و منطقه، موضوع نگرانی‌های امنیتی برای دو کشور مشترک است و لذا بر ضرورت تقویت همکاری‌ها تاکید داریم.
 
در انتهای این دیدار وزیر دفاع تاجیکستان از امیر سرتیپ آشتیانی جهت سفر به دوشنبه پایتخت این کشور به منظور تقویت همکاری‌های دو جانبه دعوت به عمل آورد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار