مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

تقابل انقلاب اسلامی با جاهلیت مدرن/ مردم پای انقلاب ایستاده‌اند

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: مردم و خواص بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) آرمان‌ها را حفظ نکردند؛ اما در زمان ما مردم پای انقلاب ایستادند؛ یعنی مشروعیت نظام، رهبری، قانون و نظام اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره) حفظ شد.
کد خبر: ۵۸۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ - 29April 2023

حجت‌الاسلام سعیدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز (شنبه) در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی که در مجموعه ۵ آذر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بهترین مناسبت‌ها هفته عقیدتی سیاسی است که به مناسبت تکریم شهید مطهری و نخبگان سنگر علم و اندیشه پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه گفت: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و این موجب شده تا بسیج در سرنوشت انقلاب تأثیرگذار باشد؛ از سوی دیگر جامعه به شدت نیازمند دانش و بینش عقیدتی و سیاسی هم هست.

وی در مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب اسلامی پیامبر اسلام (ص) بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران را با انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه نمی‌توان مقایسه کرد؛ زیرا هیچ شباهت و تناسبی میان انقلاب‌های معاصر وجود ندارد؛ لذا انقلاب اسلامی ایران را تنها می‌توان با انقلاب اسلامی صدر اسلام مقایسه کرد؛ از این روی، اولین نقاط اشتراک این دو انقلاب را می‌توانیم در مبانی آن‌ها مشاهده کنیم.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: هر دو انقلاب با جاهلیت مواجه هستند؛ با این تفاوت که پیامبر اسلام (ص)‌ با جاهلیت سنتی مواجه بودند، اما امروز انقلاب ما با جاهلیت مدرن روبه‌رو است که می‌توان در این زمینه به برهنگی، بی‌بندوباری و اباهه‌گری اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) با جریان کفر، شرک، نفاق، یهود و نصارا روبه‌رو بود و انقلاب اسلامی هم در بدو پیدایش، با جریان چپ مارکسیستی، ناسیونالیستی و اومانیستی مواجه بود؛ در انقلابِ اول سرزمین وحی در اختیار کفار، مفسدین و مشرکین بود و در ایران هم عناصر لائیک، بی دین و فراماسونر حکومت می‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز برخی‌ها درصدد تطهیر رژیم پهلوی هستند که این نیاز به روشنگری و تبیین وضعیت آن دوران دارد، گفت: فساد اجتماعی و اخلاقی از ویژگی‌های دو جامعه (ایران و حجاز) در دوران قبل از انقلاب است؛ زیرا در زمان پیامبر اکرم (ص) ۳۶۰ بت در بتخانه قرار داشت و زمانی هم که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید در جامعه ۲۰ درصد دین را آن هم به‌صورت فردی اجرا می‌کردند؛ ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دین به میزان ۸۰ درصد در جامعه فراگیر شد؛ در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران فساد سیاسی، اخلاقی و اجتماعی زیاد بود؛ به نحوی که در شهری ۸۰ مشروب‌فروشی و در مقابل فقط هفت مسجد وجود داشت.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: مسئله رواج خرافات، نگرش منفی به زن و دختر و نیز رواج برده‌داری پدیده‌هایی هستند که امروز هم ما به نوعی آن‌ها را مشاهده می‌کنیم؛ به همین جهت شهید مطهری تلاش زیادی برای خرافه‌زدایی از دین انجام داد.

حجت‌الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اول اعتقادی، سیاسی، اداری، اقتصادی و فرهنگی بود، عنوان کرد: اما تفاوت‌های زیادی نیز در دو انقلاب یادشده وجود دارد؛ بدین صورت که انقلاب پیامبر اکرم (ص) آغاز جهانی شدن آن بود.

وی یادآور شد: مشکل ما با آمریکا و اسرائیل تنها به موضوع فلسطین، لبنان و سوریه، محدود نمی‌شود، بلکه همه این‌ها تحت‌الشعاع جهانی‌سازی و موعودگرایی و یا به عبارت دیگر بدل‌سازی مهدویت در قامت موعودگرایی است. ما مدعی تحقق وعده الهی در آینده هستیم و انقلاب اسلامی ایران برای انقلاب جهانی زمینه‌سازی می‌کند.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تفاوت در انتظار و ظهور و نیز حفظ آرمان‌ها را از دیگر تفاوت‌های این‌ دو انقلاب برشمرد و افزود: مردم و خواص بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) آرمان‌ها را حفظ نکردند؛ لذا آرمان‌ها و تداوم مشروعیت نظام قانون‌گذاری ضربه خورد و علاوه بر این جامعه، قرآن و عترت را که مورد تأکید پیامبر بود، همراهی نکرد؛ ولی در زمان ما مردم پای انقلاب ایستادند؛ یعنی مشروعیت نظام، رهبری، قانون و نظام اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره) حفظ شد.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: تفاوت بعدی نقش مردم در حدوث و بقای انقلاب است؛ زیرا مردم در صدر اسلام این مورد را رعایت نکردند. امروز اگر با مردم صحبت نکنیم و آن‌ها نسبت به آنچه روی می‌دهد، توجیه نشوند، فشار‌ها و تلاطم‌ها تأثیر منفی خود را در جامعه می‌گذارد؛ لذا پایگاه‌های بسیج نیاز به حضور و فعالیت بیشتر در جامعه دارند که تحقق آن نیازمند تقویت پایگاه‌های بسیج است.

وی سپس درخصوص تفاوت در گستره دشمنی‌های زمان دو انقلاب عنوان کرد: جامعه مکه وسیع نبود؛ چون فقط محدود به شبه جزیره عربستان بود؛ در حالی که امروز انقلاب اسلامی با گستره جهانی و انواع و اقسام دشمنی‌ها مواجه است؛ از سوی دیگر ابزار رسانه‌ای به این‌شکل نبود؛ زیرا امروز شبکه‌های ماهواره‌ای جهانی، گسترده و عمیق است. تفاوت دیگر در نوع جنگ است؛ بدین‌صورت که جنگ زمان پیامبر اسلام (ص) هم «جنگ ترکیبی» بود، اما با جنگ ترکیبی امروز تفاوت دارد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: تفاوت بعدی در جامعه بسته زمان پیامبر اکرم (ص) و باز جامعه امروز و نوع حاکمیت یکپارچه در زمان پیامبر است؛ برخی از مشکلات امروز به همین نوع مدیریت جامعه بازمی‌گردد؛ چون امروز ما با نظام دو بخشی مواجه هستیم؛ بدین‌صورت که رئیس جمهور‌ی که انتخاب می‌شود، با تصمیم‌گیری‌های خود هشت سال کشور را با مشکل مواجه می‌کند و این در حالی است که رهبر انقلاب هم نمی‌تواند در تمام تصمیم‌گیری‌های اجرایی مداخله کند؛ در صورتی که پیامبر اسلام (ص) مدیران تمامی سطوح را خود تعیین می‌کردند و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشتند.

حجت‌الاسلام سعیدی اضافه کرد: به عنوان مثال، رئیس جمهوری انتخاب می‌شود که حجاب را قبول ندارد و عنوان می‌کند که نباید در روابط دختر و پسر‌ها در معابر عمومی مداخله کرد و یا رئیس جمهور دیگری با مطرح کردن این ادعا که نظام می‌خواهد بین زنان و مردان دیوار بکشد، حجاب را مسخره می‌کرد؛ چون بر اساس قانون، تصمیم‌گیری‌های اجرایی بر عهده قوه مجریه است؛ از این روی چنانچه رهبری هم به موضوعات اجرایی ورود کند، سیستم اجرایی جواب نمی‌دهد؛ البته این موضوع به نوعی در مورد سایر قوا هم صدق می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها