معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

شهدا بهترین الگو برای تربیت جوانان/ نوجوان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند

باقرزاده گفت: نوجوانان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که برای رفع آن نیاز به ایجاد موقعیت‌های اجتماعی مناسب است.
کد خبر: ۵۸۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 29April 2023

شهدا بهترین الگو برای تربیت جوانان/ نوجوان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اصغر باقرزاده» معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی کار خیر و ویژگی مهم این جشنواره را همراهی خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: حضور خانواده‌ها این روز‌ها کمتر دیده می‌شود و این یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره است.

باقرزاده هویت را تداوم دهنده فرهنگ، دین، ایمان خواند و گفت: هویت مثل ریشه بار می‌دهد، هویت در واقع دین و فرهنگ کشور را حفظ و قوی کرده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارکان هویت بسیار است که جغرافیا، آداب و دین مهمترین آن زبان است گفت: زبان حقیقتاً هویت بسیار مستحکمی را برای یک کشور به وجود می‌آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمان تلاوت قرآن کریم عرب زبان قوی داشت و شعر می‌گفت، اما ریشه‌های آن قوی نبود در حالی‌که هویت فارسی اگر محتوای مهمی داشته باشد ریشه محکمی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه جشنواره مازنی محتوا‌های ویژه‌ای را تقویت و تمرین کرد، عنوان کرد: با مشاهده چند اثری که در جشنواره دیدیم و خیلی خوب بود، دریافتیم نوجوانان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که برای رفع آن نیاز به ایجاد موقعیت‌های اجتماعی مناسب است؛ از ویژگی‌های این جشنواره نیز ایجاد این موقعیت اجتماعی و فرهنگی با داوری و رقابت بوده تا نوجوانان حضور یابند.

باقرزاده مهم‌ترین بخش این جشنواره را برگزاری بزرگداشت شهدای مدافعان حرم و دفاع مقدس خواند و خاطرنشان کرد: با وجود این شهدا تربیت نوجوانان در کشور مهم است که امیدواریم چنین جشنواره‌ای ملی با حضور سایر استان‌ها به این شکل و محتوا بار دیگر شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار