افخمی جانباز 70 درصد در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

رزمندگان دیروز سازندگان امروز هستند/ جانبازی برایم یک افتخار است

نماینده مجلس و جانباز 70 درصد گفت: رزمندگان دیروز در خط مقدم حضور داشتند و امروز در عرصه سازندگی کشور فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴ - 14November 2013

رزمندگان دیروز سازندگان امروز هستند/ جانبازی برایم یک افتخار است

"شهروز افخمی" عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جانباز 70 درصد در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: سابقه حضورم در جبهههای نبرد حق علیه باطل از فروردین ماه سال 1359 آغاز شد. در آ ن زمان ضد انقلاب قصد تصرف شهر میاندوآب در آذربایجان غربی را داشت.

وی تصریح کرد: در شب سیزدهم فروردین با 16 نفر از پاسداران در سه کیلومتری شهر میاندوآب سنگر گرفتیم و از ساعت 6 بامداد روز سیزدهم فروردین درگیری با منافقین آغاز شد و این درگیری در حالی آغاز شد که 16 نفر در مقابل 300 نفر قرار گرفته بودند.

وی در ادامه خاطرات خود عنوان کرد: از هنگام صبح تا وقت اذان مغرب درگیری ادامه داشت و شهید عیسی مظلومی نژاد تنها فرزند خانواده در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تا دی ماه سال 60 در زمینه آزاد سازی مناطق کردستان در آذربایجان غربی و مقابله با اشرار فعالیت میکردم. همچنین در عملیات آزاد سازی بوکان نیز فرماندهی را بر عهده داشتم.

وی در ادامه خاطرات خود به زمان مجروح شدنش اشاره و خاطر نشان کرد: از فروردین سال 59 تا دی ماه سال 60 دو بار مجروح شدم. اما مجروح شدن هرگز مرا از ادامه مقابله و مبارزه با دشمن متجاوزگر دور نکرد.

افخمی گفت: در همین زمان از تیپ محمد رسول الله نیروهای داوطلب را برای حضور در جبههها خواسته بودند چرا که عملیاتهای فتح المبین و بیت المقدس در پیش بود.

وی ادامه داد: در عملیاتهای فتح المبین و بیت المقدس به عنوان عضو گروه شناسایی و فرمانده دسته بودم و با تمام وجود برای دفاع از کشور و میهن شرکت کردم.

افخمی به بازگو کردن حالات روحی و درونی رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن دوران به ویژه زمان عملیاتها شور و هیجان خاصی برای رزم و مقابله با دشمن مهاجم وجود داشت.

وی اظهار کرد: همچنین در مناطق غرب، قصر شیرین و سرپل ذهاب نیز حضور داشتم و در عملیات والفجر هم شرکت کردم.

او میگوید: مجروح شدن و شهادت هرگز افراد را برای ادامه مبارزه باز نمی داشت و اشتیاق را در قلب رزمندگان بیشتر میکرد.

این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس افزود: در عملیات کربلای 5 در لشکر عاشورا حضور داشتم و آخرین مرحلهای که جانبازی من شدت گرفت در عملیات کربلای 5 بود. همچنین عملیات مرصاد آغاز شد و در همین زمان قطعنامه 598 پذیرفته شد.

افخمی اذعان داشت: امروز هم دفاع و جنگ را با خدمت در عرصههای سازندگی و کارهای اجرایی ادامه می دهم.

"شهروز افخمی" عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جانباز 70 درصد در پایان گفت: رزمندگان دیروز سازندگان امروز کشور هستند. در آن دوران نیاز بود تا مردان شجاع و غیور مرد برای دفاع از مرزها در جبههها حضور داشته باشند و امروز آن مردان بی باک و دلیر در عرصههای سازندگی و خدمت به ملت و جامعه با تمام توان فعالیت میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار