رئیس پلیس فتا پایتخت:

«برنده‌شدن در مسابقه رادیویی» باز قربانی گرفت/ کلاهبردار سایبری دستگیر شد

سرهنگ گودرزی از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی بیش از ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۵۸۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ - 29April 2023

«برنده‌شدن در مسابقه رادیویی» باز قربانی گرفت/ کلاهبردار سایبری دستگیر شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه مجرم بیش از ۱۰ میلیارد ریال از حدود ۲۴ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرد و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو اعلام کرده که شما برنده مسابقه رادیویی شده‌اید و مبلغ پانصد میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات در این پرونده خاطرنشان کرد: مجرم با استفاده از ترفند‌های زیرکانه مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کد‌های مختلفی را که از طریق پیامک برایشان ارسال شده را از پشت تلفن به او اعلام کنند و در ادامه شاکیان با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری و پس از تشریفات قضایی متهم شناسایی و در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتور‌های تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با شما تماس نمی‌گیرند و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار