فرمانده نیروی دریایی ارتش:

«ناوگروه ۳۶۰» جانِ کلام انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت

امیر دریادار «ایرانی» گفت: جان کلام انقلاب اسلامی را اسطوره‌های ما در ناوگروه ۳۶۰ در برابر جهان به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۵۸۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ - 29April 2023

امیر دریادار ایرانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده‌های کارکنان ناوگروه ۳۶۰ این نیرو در منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس اظهار داشت: در مراسم استقبال از این ناوگروه تمامی رسانه‌ها و شبکه‌ها پای کار خواهند آمد؛ زیرا آنچه امروز از این دریانوردی بر جای خواهد ماند افتخاری بس بزرگ و ماندنی است.

امیر ایرانی ادامه داد: دنیا تمایل دارد، ببیند که این بزرگمردان تحت حمایت چه خانواده و زنانی این‌چنین حماسه می‌آفرینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در ناوگروه ۳۶۰ از ۲۹ استان کشور همرزمان ما حضور دارند و این یعنی ۸۵ میلیون ایرانی همگام و هم‌دل با یکدیگر در این مسیر دریانوردی با تمامی قوا ایستادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ناوگروه ۳۶۰ پدیده‌ای بود که برای نخستین بار در طول تاریخ رخ داده و همه جهان را مبهوت خود ساخته است؛ فرزندان ما در این سفر کوشیدند تا فرهنگ ایرانی اسلامی را در گرداگرد این کره خاکی به نمایش بگذارند.

فرمانده نداجا افزود: این فرزندان با طی کردن عرض اقیانوس آرام و پیمودن طولانی‌ترین مسیر اقیانوسی جهان هشت هزار مایل دریایی و ۱۵ هزار کیلومتر در کنار اسکله ریودوژانیرو برزیل نماز جماعت را با اقتدار اقامه کردند و حتی در نماز جماعت شیعیان برزیل حضور یافتند و اصول فرهنگی و اعتقادی خود را در رأس قرار دادند.

دریادار ایرانی عنوان کرد: تنها واژه‌ای که در مدح خانواده‌های صبور و ستایش این عزیزان دریادل می‌توان به کار برد، واژه «اسطوره» است که جان کلام انقلاب را اسطوره‌های ما در ناوگروه ۳۶۰ در برابر جهان به نمایش گذاشتند.

بنابراین گزارش، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش (ملقب به ناوگروه ۳۶۰) نخستین ناوگروه نداجا به شمار می‌رود که طبق برنامه‌ریزی قرار است یک بار دور کره زمین را گردش کند. این ناوگروه از مهرماه سال گذشته مأموریت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها