دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

علت برگزار نشدن مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه در سال جاری

طبق تصمیمی که چند هفته پیش اعلام شده، مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه در سال جاری برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۵۸۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲ - 02May 2023

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ بر اساس تصمیمی که چند هفته پیش گرفته شد و به اطلاعات کشور‌های شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه رسید، مقرر شد که این رقابت‌ها امسال برگزار نشود؛ مسابقاتی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در روسیه برگزار شد و طی آن ۵۷ تیم شرکت کردند.

امسال قرار بود این مسابقات نه‌تنها در روسیه، بلکه در چندین کشور نیز که در سال ۲۰۲۲ آمادگی خود را برای برگزاری آن در چارچوب بازی‌های ارتش در خاک خود اعلام کرده بودند، برگزار شود.

امیر سرتیپ دوم «سید کمال پیمبری» رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح در این زمینه به خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: نمایندگان برخی از کشور‌های شرکت‌کننده در این مسابقات پیشنهاد دادند تا امسال چنین مسابقاتی برگزار نشود که این موضوع به رای گذاشته شد و بدین ترتیب پیشنهاد یادشده رأی آورد.

علت برگزار نشدن مسابقات بین‌الملل نظامی روسیه در سال جاری

وی ادامه داد: اعضای شرکت‌کننده در این مسابقات پیشنهاد داده بودند که مسابقات به جای اینکه هر سال برگزار شود، هر دو سال یک بار باشد تا تیم‌ها بتوانند با انجام رقابت‌های انتخابی داخلی، فرصت بیشتری برای تمرین داشته باشند.

امیر پیمبری افزود: لذا تصمیم بر این شد تا امسال این رقابت‌ها برگزار نشود و سال آینده شاهد حضور تیم‌ها در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه باشیم.

مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه در سال ۲۰۲۲ در خاک ۱۲ کشور آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، ویتنام، ونزوئلا، ایران، قزاقستان، چین، مغولستان، روسیه و ازبکستان برگزار شد که طی آن بیش از ۲۶۰ تیم از ۳۵ کشور با بیش از شش هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در مسابقات حضور یافتند.

در سال ۲۰۲۱ نیز بازی‌ها در قلمرو ۱۱ کشور و با شرکت بیش از پنج هزار نظامی از ۴۲ کشور برگزار شد؛ البته در سال ۲۰۱۹، وزیر دفاع روسیه از پرسنل نظامی کشور‌های ناتو هم برای شرکت در این بازی‌ها دعوت کرد؛ اما آن‌ها در این بازی‌ها شرکت نکردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار