نخست‌وزیر سابق سودان درباره آغاز جنگ داخلی هشدار داد

عبدالله حمدوک نخست‌وزیر سابق سودان، نسبت به تبدیل درگیری‌ها در کشورش به یکی از بدترین کانون‌های جنگ‌های داخلی در جهان هشدار داد.
کد خبر: ۵۸۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 30April 2023

هشدار نخست‌وزیر سابق سودان درباره آغاز جنگ داخلیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک عربی، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سابق سودان که به نایروبی سفر کرده، در سخنانی اظهار داشت: اگر قرار باشد سودان به کانون جنگ داخلی واقعی تبدیل شود، سوریه، یمن و لیبی در مقابل آن بسیار کوچک هستند.

وی افزود: اگر درگیری‌ها در سودان به جنگ داخلی تبدیل شود، جهان با یک کابوس روبه‌رو خواهد شد.

نخست وزیر سابق سودان تبدیل درگیری‌ها و خشونت‎ها در این کشور به یک جنگ داخلی را یک کابوس برای جهان توصیف کرد.

وی درگیری‌های فعلی را یک جنگ بی‌معنی بین دو ارتش توصیف کرد و خواستار پایان دادن به آن شد، زیرا هیچ‌کس و یا هیچ گروهی از آن پیروز بیرون نخواهد آمد.

اظهارات حمدوک در شرایطی عنوان شده که خطرناک‌ترین درگیری‌ها در سودان بدون هیچ نشانه‌ای از یافتن یک راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز، همچنان ادامه دارد.

درگیری‌های مداوم بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع، بسیاری از کشور‌ها را بر آن داشته تا هرچه سریعتر اتباع و کارکنان دیپلمات خود را از اماکن دیپلماتیک در خارطوم، از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی تخلیه کنند.

به گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی در جریان ناآرامی‌ها و نزاع دخلی در سودان بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع، صد‌ها نفر کشته و هزاران نفر از جمله امدادگران مجروح شده‌اند.

همچنین ده‌ها هزار نفر آواره شده و به شهر‌های دیگر پناه برده‌اند و یا به سوی کشور‌های دیگر مثل چاد و مصر گریخته‌اند.

درگیری‌ها بین نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی و نیرو‌های ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان، با وجود آتش بس ۷۲ ساعته‌ای که پنج‌شنبه گذشته اعلام شد همچنان ادامه دارد. دو طرف این درگیری نیز دیگری را به نقض آتش‌بس متهم می‌کند.

از ۱۵ آوریل جاری به علت درگیری نیرو‌های پشتیبانی سریع و ارتش سودان شهر‌های مختلف سودان به خصوص خارطوم پایتخت این کشور، صحنه آشوب و جنگ داخلی بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار