مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

توصیه‌های قرآن برای رسیدن به سعادت انسان فراوان است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سفارشات و توصیه‌های قرآن برای رسیدن به سعادت انسان فراوان است که به طور صریح و غیرصریح در دو قالب سعادت فرد و جامعه به آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۵۸۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 30April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام «مجید نجفی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاح مسابقات قرآن همکاران و خانواده سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: خداوند انسان را به گونه خلق کرده که به طور فطری به دنبال دستیابی به سعادت و کمال است از این رو قرآن به عنوان کلام خداوند بهترین کتاب برای بیان راه های رسیدن به این هدف است.

وی اضافه کرد: سفارشات و توصیه‌های قرآن برای رسیدن به سعادت انسان فراوان است که به طور صریح و غیرصریح در دو قالب سعادت فرد و جامعه به آن پرداخته شده است بر این اساس برترین هدف قرآن ساختن انسان در مسیر کمال و ایجاد مدینه فاضله است.

حجت الاسلام نجفی با اشاره به سخنان آیت الله معرفت در ارتباط با اینکه از زمان حضرت آدم تا پیامبراسلام 124 هزار پیامبر و سه کتاب آسمانی نازل شده که قرآن کریم مکمل همه آنهاست و برای زندگی انسان کفایت می نماید، گفت: از آنجاییکه خداوند واقف به زمان گذشته و حال و آینده است باید قرآن و کلام خداوند مورد تفسیر و استفاده قرار گیرد.

وی یکی از شاخص های رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت را طبق قرآن، اقامه نماز ذکر کرد و گفت: نمازی که به سعادت بشر منجر می شود باید با حضور و خشوع باشد که در این صورت دورویی و ظلم در جامعه وجود نخواهد داشت. سپس عمل صالح به معنای قرار ندادن شریکی برای خداوند و احسان و نیکی به والدین و نخوردن مال یتیم و رعایت انصاف را به عنوان شاخص های دیگر عنوان کرد.

‌در این دوره از مسابقات قرآنی ویژه همکاران و خانواده‌های آنان بیش از 240 نفر از همکاران و خانواده سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه شرکت داشته‌اند که با حضور 120 نفر در رشته‌های حفظ و قرائت و ترتیل و اذان اعم از خواهران و برادران در محل مجتمع شهید کسایی سازمان جهاد کشاورزی انجام شد و هفته آینده نیز در رده مسابقه تفسیر و مفاهیم با حضور 120 نفر انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار