یادداشت/ سیروس فتح اله

پایان معرکه براندازان

فروپاشی منشور همبستگی عملا نشان داد که هدف از این جریان‌سازی‌ها در اصل همان سناریویی بود که از روزهای آغازین اغتشاش در ایران گرچه زیر عنوان تکثرگرایی شکل گرفت اما هدفی جز تجزیه و نابودی کشور نداشت.
کد خبر: ۵۸۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ - 01May 2023

پایان معرکه براندازانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ جمهوری اسلامی ایران در طول 44 سالی که از عمر آن می‌گذرد، همیشه از سوی بدخواهان داخلی و خارجی مورد حمله قرار می‌گیرد. جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با حمایت و پشتیبانی بلوک شرق و غرب نمونه بارز این حملات است، اما وطن‌پرستی، اتحاد و همدلی ملت غیور کشورمان و حماسه‌‎های ماندگاری که در بزنگاه‌های مختلف از خود به یادگار می‌گذارند، محاسبه دشمنان را به هم می‌ریزند.

برهمین اساس بدخواهان این نظام وقتی به اهداف از پیش‌ تعیین شده خود دست نمی‌یابند، مدل دشمنی خود را تغییر می‌دهند و از هر اتفاقی که در سطح جامعه رخ می‌دهد، به نفع خود سوءاستفاده و تا می‌توانند نیروها و مزدوران داخلی و خارجی خود را علیه کشورمان بسیج می‌کنند تا این اتفاق را که امکان دارد در هر کشوری رخ دهد، تبدیل به بحران کنند. اخیرا هم از فوت خانم امینی سوءاستفاده کردند تا با استفاده از مزدوران داخلی و خارجی کشورمان را وارد یک درگیری داخلی کنند؛ اما بصیرت ملت فهیم کشورمان مکر دشمنان را به خودشان برگردانند.

در اوائل این فتنه برخی از مقامات غربی دیدارهایی با وطن‌فروشانی که در خارج از کشور با خون ملت ایران کاسبی می‌کنند، برقرار کردند تا به زعم خود بتوانند ضربه‌ای به پیکره تنومند انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است، وارد کنند. رسانه‌های غربی و رسانه‌های فارسی‌زبان معاند با به‌کار بردن واژگانی چون «فعالان حقوق بشر» و «چهره‌های برجسته مخالفان جمهوری اسلام» درباره این عناصر وطن‌فروش تلاش می‌کردند تا به زور پروپاگاندا، چهره‌ای مطرح از آن‌ها به نمایش بگذارند.

غربی‌ها نیز بازی این چهره‌های به‌ظاهر فعال حقوق بشر را آن‌قدر جدی گرفته بودند که آن‌ها خواستند ائتلاف کنند؛ این کاسبان خون مردم نیز در پاسخ فرمان آن‌ها اقدام به تدوین منشور همبستگی کردند؛ منشوری که رسانه‌های معاند با تکرار پُر حجم کلیدواژه‌هایی چون «اتحاد بی‌سابقه»، «اتحاد سراسری»، «اتحاد گسترده» و... سعی می‌کردند با ترکیب دو تکنیک «دروغ بزرگ» و «تکرار زیاد»، مخاطب را در جنگ ادراکی به پذیرش حقیقی و موثر بودن اتحاد مذکور مجاب کنند.

اما دوباره محاسبه دشمن اشتباه بود، چون تک‌تک آن‌هایی که این منشور را امضا کرده‌ بودند، کاسب بودند و با پناه بردن هر یک از این افراد نزد اربابان خود پرده از حقیقتی برداشت که طراحان جنگ ترکیبی علیه ایران ماه‌هاست به‌دنبال پنهان‌سازی‌ آن بودند. فروپاشی منشور همبستگی عملا نشان داد که هدف از این جریان‌سازی‌ها در اصل همان سناریویی بود که از روزهای آغازین اغتشاش در ایران گرچه زیر عنوان تکثرگرایی شکل گرفت اما هدفی جز تجزیه و نابودی کشور نداشت.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار