رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد؛

فعالیت شبانه روزی ۶ هزار بازرس بهداشت محیط در کشور

جندقی از فعالیت شبانه روزی شش هزار بازرس بهداشت محیط در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ - 30April 2023

فعالیت شبانه روزی ۶ هزار بازرس بهداشت محیط در کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «جعفر جندقی» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به سلامت آب، بهداشت بیمارستان‌ها، کنترل دخانیات، بهداشت پرتوها و سلامت هوا از برنامه‌های ما است. در بیش از سه میلیون امکنه تحت پوشش حدود هشت میلیون بازرسی در سال ۱۴۰۱ انجام داده‌ایم که اخطار و معرفی به مراجع قضائی یک میلیون ۵۰۰ هزار مورد انجام شد و ۳۱ هزار و ۸۴ مورد پلمب ناشی از تخلفات بهداشتی داشتیم.

جندقی افزود: حدود شش هزار بازرس بهداشت محیط در گستره کشور، به صورت شبانه روزی و حتی در تعطیلات مشغول خدمت هستند. حدود ۹۷ هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه انجام شده است. همچنین پایش‌های مستمری نیز انجام شده است. توسعه دفاتر خدمات سلامت به ۲۲۰ مورد داشتیم که در زمینه خود اظهاری اقدام کردند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: بازرسی بهداشت حرفه‌ای توسط سه هزز و ۷۰ بازرس در ۹۶ درصد از کارگاه‌های تحت پوشش انجام شده است و سال گذشته معاینات سلامت شغلی برای حدود دو میلیون نفر انجام دادیم و ۴۶۲ هزار و ۶۰۰ مورد معاینات رانندگان تخصصی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: در زمینه سنجش آلودگی هوا ۵۱ دستگاه سنجش ذرات معلق هوا را نصب کردیم.

جندقی به اهمیت بررسی ایمنی آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: میزان سموم، مواد سنگین و کدورت آب را تحت بررسی قرار می‌دهیم و تجهیز آزمایشگاه آب فاضلاب صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها