فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

برقراری چتر پدافندی بر فراز خلیج فارس نشانه قدرت بازدارندگی ایران است

امیر صباحی‌فرد گفت: چتر امنیتی پدافند هوایی ارتش بر فراز خلیج فارس نشان از امنیت منطقه، قدرت بازدارندگی و توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارد.
کد خبر: ۵۸۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ - 30April 2023

برقراری چتر پدافندی بر فراز خلیج فارس نشانه قدرت بازدارندگی ایران استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عصر امروز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در بازدید از مناطق و گروه‌های پدافند هوایی مستقر در جنوب غرب و جنوب کشور از گروه پدافند هوایی بهبهان بازدید کرد و توان دفاعی این گروه پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر صباحی‌فرد در جمع کارکنان سایت رادار بهبهان با بیان اینکه وجب به وجب خاک خوزستان یادآور ایثار، حماسه و بصیرت است، گفت: راهبرد پدافند هوایی ارتش در صحنه عملیات دوران دفاع مقدس ستودنی است و همواره نقش خطیر و ارزنده این نیرو همچون برگ زرینی در خاطرات ارتش برای همیشه به یادگار می‌ماند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به ایفای نقش حیاتی و حساس منطقه پدافند هوایی جنوب غرب ارتش در حراست از مرزهای هوایی کشورمان، حفاظت از میادین نفتی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و سایر اماکن حیاتی، اظهار کرد: عملکرد پدافند هوایی ارتش از دوران جنگ تحمیلی تاکنون درخشان و قابل ستایش است.

وی با تأکید بر اینکه با حمایت همه جانبه پدافند هوایی ارتش در کنار سایر نیروها لحظه‌ای امنیت صادرات نفت متوقف نشد، خاطرنشان کرد: ایستادگی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه پدافند هوایی ارتش در برابر بیش از ۴۰ کشور که همه‌جانبه حامی و پشتیبان رژیم بعث عراق بودند نشان از تعهد، انسجام، بصیرت و جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگرانی دارد که با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی اجازه ندادند ذره‌ای از آب و خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه ضمن گرامی‌داشت روز خلیج فارس، تصریح کرد: امروز ایستگاه رادار بهبهان مفتخر است که با سامانه‌های کاملا بومی امنیت آسمان دهانه فاو و بخش غربی خلیج فارس را برقرار کند.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه در رژه ۲۹ فروردین تنها بخشی از اقتدار و صلابت پدافند هوایی در توانمندی داخلی و به‌کارگیری تجهیزات بومی نشان داده شد، ابراز کرد: تولید و پیشرفت تجهیزات نظامی بومی در راستای تقویت امنیت کشورمان در عرصه بین‌المللی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

وی تأکید کرد: چتر امنیتی پدافند هوایی ارتش بر فراز خلیج فارس نشان از امنیت منطقه، قدرت بازدارندگی و توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها