نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستند

آیت‌الله «فلاحتی» شوراها را حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت دانست و خطاب به آنان گفت: سعه صدر را در مقابل مردم افزایش دهید و به‌عنوان حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت، پاسخگوی مردم باشید و ارکان نظام را به چالش نکشید.
کد خبر: ۵۸۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ - 30April 2023

شوراها حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌ فقیه در گیلان امروز در همایش روز ملی شوراها در سالن نیروی انتظامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در هیچ دوره‌ای ساز و کارها و زیرساخت‌های شوراها را تنظیم نکرده است و این عدم برخورداری از زیرساخت‌های لازم در عرصه منابع انسانی همراه با قوانین مدون، باعث ایجاد آسیب‌هایی برای مردم خواهد شد و لازم است نمایندگان مردم در مجلس این بخش را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شوراها تصریح کرد: شوراها باید روابط اسلامی و انسانی مناسب با مردم داشته و از شئون اسلامی، اجتماعی و اخلاقی مردم صیانت کنند و برای رفع مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم تلاش کرده و پیگیر باشند چون مردم از آنان انتظار پیگیری و پاسخگویی دارند.

آیت‌الله فلاحتی به لزوم برخورد با عده‌ای از غیربومی‌ها که گیلان را آشیانه و تفرجگاه منافع خویش قرار داده‌اند اشاره و بیان کرد: بعضی از این افراد که پول‌های هنگفت دارند، اقدام به خرید اراضی کرده و ویلاسازی می‌کنند که باید با آنان که خلاف قانون عمل می‌کنند، برخورد شود اما اگر به‌دنبال ایجاد اشتغال و تولید باشند منعی ندارد.

وی شوراها را حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت دانست و خطاب به آنان گفت: سعه صدر را در مقابل مردم افزایش دهید و به‌عنوان حلقه ارتباط میان مردم و حاکمیت، پاسخ‌های لازم را به‌صورت منطقی به مردم ارائه دهید و نظام و ارکان نظام را به چالش نکشید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شوراها در عرصه جهاد تبیین، اطلاعات‌ و آگاهی خود را نسبت به خدمات نظام اسلامی افزایش دهند افزود: وجود کاستی‌ها و زد و بندها را انکار نمی‌کنیم اما خدمات زیاد هم باید دیده شود؛ امروز بسیاری از روستاها از امکانات لازم برخوردارند اما عده‌ای فقط لکه‌های سیاه کوچک را می‌بینند.

وی ضمن هشدار به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس عزیز و شریف هستند اما بارها گفته‌ام در امور اجرایی و انتصابات دخالت نکنند و سعی کنند مشورت دهند اما نه مشورت تحمیلی بلکه مشورت آگاهانه.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم رکن مهم در نظام اسلامی هستند تصریح کرد: شوراها خود را وابسته به خدا و مردم کنند و پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار