ماکرون به زلنسکی:

تمام نیاز‌های ضروری اوکراین را تامین می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که پاریس تمام نیاز‌های ضروری اوکراین را تامین خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 30April 2023

تمام نیاز‌های ضروری اوکراین را تامین می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی ماکرون درباره هماهنگی‌ها در راستای تامین نیاز‌های نظامی اوکراین در طولانی مدت صحبت کرد.

رئیس جمهرو فرانسه به زلنسکی اطمینان خاطر داد که پاریس تمام نیاز‌های ضروری اوکراین را در راستای بازپس گیری حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تامین خواهد کرد.

چند روز پیش رسانه‌ها خبر دادند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده منتظر است تا با چین درباره طرحی که می‌تواند به آغاز مذاکرات بین روسیه و اوکراین در تابستان آینده منجر شود، گفتگو کند.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه گفت که مسکو تا کنون هیچگونه ابتکار صلح مربوط به اوکراین از فرانسه دریافت نکرده است و اصلا از وجود چنین طرحی اطلاع ندارد.

وی درباره ابتکار‌های صلح درباره اوکراین که از سوی کشور‌های خارجی مطرح می‌شود، گفت: «مسکو آماده گوش فرار دادن به هر ایده‌ای است که موضع روسیه را در نظر می‌گیرد».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرد.

دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را تجاوز و حمله به تمامیت ارضی «خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار