در آیین گرامیداشت مقام استاد و روز معلم مطرح شد؛

سردار نقدی: پذیرش بیمارانی از ۵۳ کشور در بیمارستان‌های ایران/ گرانی و تورم ناشی از بی‌توجهی به دستورات اسلام است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر گرانی و تورم وجود دارد و در ادارات مشکل داریم، ناشی از این است که به دستورات اسلام بی‌توجهی می‌کنیم و به توانمندی‌های داخلی بی اعتنا هستیم.
کد خبر: ۵۸۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ - 01May 2023

سردار نقدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت مقام استاد که در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، متأسفانه متفکران این انقلاب، ترور شدند و به شهادت رسیدند؛ این واقعه در شرایطی روی داد که در انقلاب‌های دیگر کشورها دشمنان، متفکرین را کمتر مورد هدف قرار دادند و بیشتر، آن‌هایی را که فعالیت میدانی داشتند، ترور می‌کردند؛ ترور متفکرانی همچون مطهری، مفتح، دستغیب و سایر متفکران آن به فاصله کمی از پیروزی انقلاب اسلامی برای این بود که دشمنان می‌دانستند برای مقابله با این انقلاب باید آن‌هایی را که به اصطلاح پشت صحنه هستند از سر راه خود بردارند.

سردار نقدی ادامه داد: امروز هیچ دینی را در دنیا سراغ ندارید که دانشمندان علوم، هم‌زمان دانشمند دین هم باشند؛ اما ما دانشمندانی همچون ابن سینا و خواجه نصیر را داریم که علاوه بر تخصص علمی به‌ لحاظ دینی هم سرآمد عصر خود بودند. اگر می‌خواستیم با منطق و فلسفه، اسلام را به کشور‌های غربی معرفی کنیم، نمی‌توانستیم موفقیت چندانی پیدا کنیم؛ ولی امروز به‌صورت عملی، مسائل اسلام را برای مردم دیگر کشور‌ها بیان می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: رؤسای جمهور آمریکا و مقامات این کشور از زمان پیدایش ایالات متحده تا‌کنون دستان‌شان باز بوده و هرچه می‌خواستند، انجام دادند که نتیجه آن امروز شده فقر، تبعیض، فساد، نا امنی، بحران‌های سیاسی، اجتماعی و مدیریتی؛ بزرگترین ارتش‌های جهان در اختیار غربی‌هاست، ولی با این حال در رویارویی با مردم کشور‌هایی مانند عراق و افغانستان شکست می‌خورند؛ علاوه بر این، همه رسانه‌های بزرگ جهان هم در دست آن‌هاست، اما مدیران کشورهایشان در برابر ملت‌ها جزو منفورترین هستند که این هم نتیجه پیاده‌سازی چندین سال تفکر غربی با دستان باز بوده است.

وی اضافه کرد: ولی در مقابل، جمهوری اسلامی ایران که از زمان پیدایش تاکنون در برابر انواع تحریم‌ها، جنگ، ترور، جاسوسی و... قرار داشته، توانسته پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داشته باشد؛ به‌عنوان مثال مردم کشورمان پیش از انقلاب برای درمان مجبور بودند به پزشکان هندی و بنگلادشی مراجعه کنند، اما امروز از ۵۳ کشور در بیمارستان‌های کشورمان بیمار پذیرش کردیم، و یا در حالی که قبل از انقلاب در هیچ عرصه‌ای حق فعالیت نداشتیم، به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم ماهواره‌هایی را با موفقیت در مدار زمین قرار دهیم.

سردار نقدی افزود: حال اینکه گرانی و تورم وجود دارد و در ادارات مشکل داریم، ناشی از این است که به دستورات اسلام بی توجهی می‌کنیم و به توانمندی‌های داخلی بی اعتنا هستیم؛ لذا این باعث شده تا در حوزه پزشکی واردکننده سه میلیارد دلار تجهیزات پزشکی و دارو باشیم؛ چون حرف رهبری را گوش نکردیم؛ در صورتی که ۹۰ درصد آنچه را وارد می‌کنیم، می‌توان در کشور تولید کرد. برخی مسئولان در طول سال‌های گذشته با هدف توسعه صادرات مناطق آزاد درست کردند؛ اما این مناطق هم به محلی برای وارد کردن کالا‌های بنجل تبدیل شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه می‌توانیم پزشک تربیت و صادر کنیم و این بهترین راه صدور انقلاب است، گفت: تمام مؤلفه‌های رفاه در ایران بیشتر از دیگر کشور‌هاست؛ لذا اگر واقعیت‌های ایران به درستی منعکس شود، رویکرد به اسلام افزایش می‌یابد؛ از این رو به روش‌های مختلف و بهانه‌های واهی تلاش می‌کنند تا عده‌ای را به کف خیابان‌های کشورمان بکِشند و بعد چند تصویر از حضور این افراد نشان دهند تا به واسطه آن، پیشرفت‌های ایران را زیر این‌گونه تصاویر پنهان سازند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی سپاه باید علاوه بر ارائه آموزش‌های علمی به مسایل اخلاقی هم توجه داشته باشد؛ زیرا علم زمانی به کار می‌آید که با اخلاق توأم باشد؛ چون در غیر این‌صورت علم در تولید بمب اتم و سلاح‌های شیمیایی بکار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار