شهردار تهران در پاسخ به دفاع‌پرس:

لزوم توسعه اقدامات شهرداری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش و گشایش‌گر است

زاکانی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش و راه‌گشا است و از دل این فرهنگ مدیریت مدیریت جهادی و خدمت بی‌منت شکل می‌گیرد، گفت: باید اقدامات خودمان را توسعه دهیم و از این گنجینه عظیم به بهترین نحو استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۸۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ - 01May 2023

مدیریت شهری باید آرامش و آسایش را برای شهروندان رقم بزندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۲۰ ماه هست که در مجموعه شهرداری در حال فعالیت هستم، اظهار داشت: آنچه اهمیت ویژه دارد شهروندان ما هستند و باید از شهر بهترین بهره را ببرند و مدیریت شهری باید آسایش و آرامش را برای آن‌ها رقم بزند.

زاکانی گفت: در ۲۰‌ ماه گذشته که ما مدیریت شهری را برعهده گرفتیم تمامی پروژه‌ها غیرفعال شده بود؛ شهرداری بیش از ۵۰ هزار میلیارد بدهی داشت و درآمد‌ها کاهش پیدا کرده بود و نباید انتظار کار‌های عمرانی در آن شرایط را داشت.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار شهر ما بافت ناپایدار بود و زیرساخت‌های شهری فرسوده بود.

وی با بیان اینکه طبق آمار‌ها در سال ۱۴۰۰ بیشترین مهاجرت از تهران به استان البرز صورت گرفت، افزود:  شهرداری تهران در دوره گذشته در سال ۱۳۹۹ سه ماه قرض گرفته شده بود تا بتوانند حقوق‌ها را بدهند چراکه از سال ۱۳۹۱ سال سقوط پروانه ساخت و ساز بود و این باعث کاهش درآمد شده بود.

شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل یک کمبود و فرسودگی شدید داشتیم؛ برای ارائه بهترین خدمات ما نیازمند دو هزار و ۵۰۰ واگن هستیم در حالی که امروز هزار و ۵۰۰ واگن داریم؛ همچنین سال ۱۳۹۶، بیش از سه هزار اتوبوس تحویل مدیریت شهری شد این در حالی بود که هزار و ۵۰۰ اتوبوس تحویل ما شد.

وی گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری به دنبال این بودند که شهر را گران اداره کنند و این باعث مهاجرت معکوس شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه هدفگذاری ما براساس مشارکت با نخبگان و مردم بوده که این موضوع ما را به تغییر رویکرد مدیریت شهری رساند، تصریح کرد: امروز در مدیریت شهری به یک سند تحول دست پیدا کردیم و طبق این مدل حرکت می‌کنیم.

زاکانی گفت: یکی از تحولات در حوزه نوسازی شهر تهران بر مدار حمل و نقل با تاکید بر معماری ایرانی اسلامی و ایجاد محلات اسلامی است؛ همچنین تحول در حوزه نرم شهر سبک زندگی با مشارکت مردم و نخبگان است که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تنش مالی یکی از مواردی بود که دوره گذشته وجود داشت، اظهار کرد: در دوره جدید تنش مالی در هفته اول مدیریت برطرف شد و در سال ۱۴۰۰، ۹۹ درصد و در سال ۱۴۰۱، ۱۴۳ درصد تحقق منابع داشتیم.

شهردار تهران ادامه داد: تمام پروژه‌های شهر فعال شده است و در حال اجرا است؛ در دوره جدید ۳۳ کیلومتر مترو با ۱۱ ایستگاه افتتاح شد و تا پایان سال نیز ۱۲ ایستگاه با ۲۲ کیلومتر افتتاح خواهد شد.

زاکانی گفت: از ابتدای فعالیتمان در شهرداری تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی پس گرفتیم و از هر تهدید فرصت ساختیم و امروز بزرگترین تهدید ما ۱۲ هزار هکتار ناپایداری شهری است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته در صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده ۶۸ درصد افزایش داشتیم.

شهردار تهران درباره عفاف و حجاب هم گفت: این موضوع شرعی و قانونی است و موضوع سلیقه‌ای و نکته فردی نیست و  اجتماعی است. موضوع حجاب از حدود هشت ماه پیش در شهرداری تهران دنبال شده و برای این دوره اخیر نیست و قبل از اتفاقات در تهران و کشور است‌.

وی خاطرنشان کرد: حجاب موضوع جامع است و جنبه‌های تبیینی، تشویقی، اطلاع رسانی، تذکری و جنبه مبتنی بر جهارچوب قانونی است که باید عمل می‌کنیم.

این‌ مقام مسئول اظهار داشت: خیلی از کسانی که حجاب را رعایت‌ نمی‌کنند به دلیل بی‌اطلاعی است و اگر تبیین کنیم قطعا نتیجه خواهیم گرفت.

زاکانی افزود: در درون مجموعه‌ها و مکان‌های اجتماعی که خدمات ارائه داده می‌شود رعایت حجاب ضروری است.

وی درخصوص قاب و فضای شیشه‌ای که در مترو بین بانوان و آقایان نصب شده است گفت: این برای صیانت از بانوان است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: خط قرمز ما مواجه مردم با مردم است و امر به معرف و نهی از منکر جای خود دارد و دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی بین مردم است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس درخصوص برنامه‌های شهرداری تهران برای ترویج اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و فضاسازی شهری اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس نجات‌بخش و راه‌گشا است و از دل این فرهنگ مدیریت جهادی و خدمت بی منت شکل می‌گیرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری تهران پشتیبانی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و شهردار تهران به عنوان قائم مقام هیئت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و بخشی از ظرفیت‌های ما در این حوزه است.

وی با اشاره به گلزار شهدای تهران و دفن ۳۰ هزار شهید در آن و ظرفیت عظیم برای اجرای برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس، گفت: بخشی اعظمی از برنامه‌های ما در گلزار شهدا برگزار می‌شود؛ در منطقه ۸ تهران مجموعه بزرگی در حال ساماندهی است تا ارگان‌های مختلف برنامه‌های خود را در این مجموعه اجرا کنند.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگر دفاع‌پرس مبنی بر اینکه ۲۰ ماه از تصدی شما به عنوان شهردار تهران می‌گذرد آیا از برنامه‌هایی که در حوزه دفاع مقدس توسط شهرداری تهران در شهر تهران اجرا شده راضی هستید، افزود: ما حتما ناراضی هستیم و باید اقدامات خودمان را توسعه دهیم و از این گنجینه عظیم به بهترین نحو استفاده کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار