ارتش سودان:

سیاست «زمین سوخته» در دستور کار نیرو‌های پشتیبانی سریع قرار گرفته است

ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای، نیرو‌های پشتیبانی سریع را به اتخاذ سیاست «زمین سوخته» و غارت محله‌های تجاری متهم کرد.
کد خبر: ۵۸۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 01May 2023

سیاست «زمین سوخته» در دستور کار نیرو‌های پشتیبانی سریع قرار گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، ارتش سودان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع به سیاست زمین سوخته روی آورده‌اند به طوری که اقدام به غارت بانک‌ها و پاساژ‌ها کرده و آن‌ها را به آتش می‌کشند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام نیرو‌های پشتیبانی سریع بعد از آن صورت می‌گیرد که در نبرد برای به دست گرفتن قدرت این کشور شکست خورده‌اند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما اقدامات نیرو‌های دشمن را در خصوص فراخواندن عناصرش از خارج از پایتخت را با هدف تقویت شرایط نابه‌سامان عملیات خود، رصد می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های ارتش برای رویارویی با عناصر دشمن و خنثی کردن هرگونه تلاش برای حمله به مواضع موجود در پایتخت در آمادگی کامل به سر می‌برند.

ارتش سودان در این بیانیه تاکید کرده است که با وجود تحرکات دشمن و نبود حسن نیت، با تمدید آتش‌بس موافقت کرده است.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های پشتیبانی سریع بعد از ناامید شدن از به دست گرفتن قدرت، اقدام به تخریب گسترده ساختمان‌ها و بانک‌ها می‌کنند به طوری که چندین مورد غارت و تخریب ساختمان‌های تجاری و بانک‌ها توسط این نیرو‌ها در ام درمان و الخندقاوی گزارش شده است.

ارتش سودان از شهروندان این کشور خواست نسبت به اقدامات نیرو‌های پشتیبانی سریع در خصوص بستن راه‌ها با هدف مانع تراشی در مسیر نیرو‌های ارتش هوشیار باشند چرا که نیرو‌های پشتیبانی سریع سیاست نفوذ در مناطق مسکونی را در پیش گرفته است.

روز گذشته نیرو‌های ارتش و پشتیبانی سریع سودان از موافقت خود با تمدید آتش‌بس انسانی در این کشور به مدت ۷۲ ساعت دیگر خبر دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار