در آیین گرامیداشت مقام استاد و روز معلم مطرح شد؛

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج): ساخت دانشکده‌های پزشکی برای نیروی زمینی و دریایی سپاه/ بیمارستان «بقیةالله (عج) ۲» ساخته می‌شود

دکتر ابوالقاسمی گفت: زمین برای ساخت بیمارستان بقیةالله (عج) ۲ فراهم شده است که برای ساخت آن باید الزامات فضای آموزشی هم به‌صورت کامل پیش‌بینی شود.
کد خبر: ۵۸۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 01May 2023

بیمارستان بقیه الله (عج) شماره دو ساخته می‌شود/ ساخت دانشکده‌های پزشکی برای نیروی زمینی و دریاییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) امروز در آیین گرامیداشت مقام استاد که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اولین بیمارستانی که اقدام به پذیرش عموم بیماران کرونایی کرد و اولین دانشگاهی که توانست واکسن کرونا تولید کند، دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) بود؛ دانشگاهی که نصف اعضای هیأت علمی آن دانش‌آموختگان همین دانشگاه هستند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه این دانشگاه هزار و ۶۰۰ دانشجو دارد، افزود: یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم، ترمیم گروه‌های دانشگاهی و جذب اساتید مورد نیاز است؛ به همین جهت چنانچه می‌خواهیم این موارد را محقق سازیم، باید جاذبه لازم را برای این افراد ایجاد کنیم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) گفت: دانشگاهی می‌تواند رشد کند و موفق باشد که بتواند در سطح بین‌المللی هم فعالیت داشته باشد؛ بدین معنی که باید بتواند دانشجویان خارجی را هم پذیرش کند؛ از این روی باید طی برنامه‌ای پنج‌ساله بتوانیم ۵۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش کنیم؛ البته اکنون نیز چند دانشجو از کشور‌های دیگر مشغول تحیلی در دانشگاه بقیةالله (عج) هستند.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از ارائه آموزش‌های تک‌بعدی، بیان کرد: دانشجویی که بعد از اتمام درس خود نتواند با مردم ارتباط بگیرد و با آن‌ها صحبت کند، حتی اگر رتبه علمی بالایی هم داشته باشد، موفق نخواهد بود؛ لذا تربیت دانشجو به لحاظ اخلاقی و دینی هم بسیار اهمیت دارد که باید به آن توجه کنیم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه ظرفیت آموزشی دانشگاه در آینده به دو هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید، گفت: زمین برای ساخت بیمارستان بیمارستان بقیةالله (عج) ۲ فراهم شده است که برای ساخت آن باید الزامات فضای آموزشی هم به‌صورت کامل پیش‌بینی شود تا به لحاظ سرانه آموزشی و امکانات مورد نیاز آموزش با محدودیت مواجه نشویم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) سپس به ساخت دانشگاه‌های تخصصی در نیرو‌های تابعه سپاه، اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت دانشکده پزشکی برای نیروی زمینی در اصفهان و دانشکده دیگری برای نیروی دریایی در شیراز از جمله این اقدامات است؛ البته این دانشکده‌ها تحت نظارت این دانشگاه فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها