فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) را بیشتر بشناسیم

سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد به‌عنوان فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) معرفی شد.
کد خبر: ۵۸۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ - 01May 2023

فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را بیشتر بشناسیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، طی مراسمی که صبح امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شد، سردار سرتیپ پاسدار «عبدالرضا عابد» به‌عنوان فرمانده جدید این قرارگاه معرفی شد.

بر همین اساس، سوابق کاری و فعالیت‌های فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) را مرور کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

سردار عابد در دوران دفاع مقدس، فرماندهی لشکر ۲۲ بیت‌المقدس کردستان را بر عهده داشت و سپس مسئولیت فرماندهی یگان‌های مهندسی سپاه را عهده‌دار شد.

پس از دوران دفاع مقدس نیز سردار عابد در سمت‌هایی همچون فرماندهی قرارگاه، فرماندهی قرب کربلا و نیز مدیر عامل هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی به انجام وظیفه پرداخت.

سردار عابد پیشتر نیز از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) را برعهده داشت.

بنابراین گزارش، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از مهمترین حوزه‌های اقتصادی سپاه پاسداران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های کلان در کشور نقش بی‌بدیلی داشته و موجب خنثی شدن تحریم‌ها در بخش‌های مختلف شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پایان جنگ تحمیلی و بر مبنای اصل ۱۴۷ قانون اساسی و در راستای اوامر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت در امر بازسازی کشور، بخشی از منابع و توان سازندگی خود را وارد عرصه سازندگی میهن اسلامی با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) کرد و این مجموعه با بهره‌گیری از نیروهای متعهد و مجرب و برخورداری از امکانات و تجهیزات تخصصی و پیشرفته پروژه‌های بزرگ و پیچیده را در کمترین زمان ممکن و با رعایت تمامی استانداردها، مشخصات فنی و مهندسی با مناسب‌ترین روش‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها