نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تریبون نماز جمعه یکی از ابزارهای مطالبه مشکلات جامعه کارگری است

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه تریبون نماز جمعه یکی از ابزارهای مطالبه مشکلات جامعه کارگری است، گفت: مشکلاتی که در داخل استان قابل حل است را می‌توان با وحدت مسئولان پیگیری و رفع کنیم.
کد خبر: ۵۸۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 01May 2023

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان در جمع تشکل‌های کارگری و کارگران همدان، اظهار داشت: از منظر اسلام و اقتصاد اسلامی، تولید باید حداکثری باشد.

وی افزود: اینکه افزایش حقوق کارگر هر سال عقب‌تر از افزایش تورم باشد، این یعنی قدرت خرید او نسبت به سال گذاشته کاهش پیدا می‌کند و این موضوع در اسلام قابل پذیرش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آسیب‌هایی که گاهی از موارد در جامعه پیش می‌آید بخش اساسی آن مربوط به مسائل اقتصادی است، گفت:  اینکه رهبر معظم انقلاب در ده سال گذشته با وجود مشکلات فرهنگی، اما شعار سال را مسائل اقتصادی مطرح می‌کنند، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که مسئولان با حضور در واحدهای تولیدی، ضمن آنکه از نزدیک مشکلات را مشاهده‌ می‌کنند، از ظرفیت خود کارگران و کسانی که در میدان عمل حضور دارند نیز برای ارائه راهکارها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام شعبانی عنوان کرد: کسی که در میدان با مشکلات به صورت مستقیم مواجه است بهتر می‌تواند گره مشکلات را باز کند. تجلیل و شنیدن مطالبات وظیفه مسئولان است، اما صرف برگزاری این جلسات کافی نیست و باید برای حل مشکلات اقدامی عملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه یکی از ابزارهای مطالبه مشکلات جامعه کارگری است، تصریح کرد: مشکلاتی که در داخل استان قابل حل است را می‌توان با وحدت مسئولان پیگیری و رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بنای دولت و استاندار همدان نیز بر حمایت از جامعه کارگری است،  خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی این جلسات به رفع مشکلات و رونق تولید منجر شود.

وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، اعتراضاتی که جامعه کارگری دارند، اعتراضات واردی است و باید مسئولان برای رفع آن تلاش کنند. باید از همه جامعه کارگری و کارفرمایان که با وجود همه مشکلات ایستادگی کرده‌اند، تقدیر کنیم.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای تنقیح قوانین دست و پاگیر باید تدبیر کنند، متذکر شد: مسئولان در بین جامعه کارگری حاضر شوند و این حضور را برای خود توفیقی بدانند، چرا که این سفارش و سیره حضرت امیر (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار