در همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی مسجدمحور مطرح شد؛

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ: همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی برگزار می‌شود/ هسته ا‌ولیه ساخت تمدن اسلامی، محله است

سردار « توکلی» محله را هسته ا‌ولیه ساخت تمدن اسلامی دانست و گفت: در رابطه با محله اسلامی ‌ادبیات ضعیفی وجود دارد؛ لذا باید در این رابطه فعالیت بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۸۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ - 01May 2023

همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی برگزار می‌شود/ هسته ا‌ولیه ساخت تمدن اسلامی، محله استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمود توکلی» جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ عصر امروز درباره اولین همایش علمی الگوی تحقق محله اسلامی مسجدمحور، اظهار داشت: این همایش در پی آن است که با استفاده از ظرفیت‌ها، موجودی هر محله از نظر نیروی ‌انسانی و موارد دیگر را ‌سازماندهی کند تا هر محله ظرفیت‌های خود را بشناسند و براساس آن ‌مشکلات را شناسایی و رفع کند.

سردار توکلی افزود: این‌ طرح در یکی از استان‌ها آزمایشی اجرا شده بود که چون نتایج ‌خوبی به همراه داشت، امسال در تهران به صورت جدی اجرا‌ خواهد شد؛ بنابراین رویدادی علمی طراحی شد که این همایش در همین راستا با استفاده از ظرفیت‌ها علمی پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در سه بخش مقالات علمی، تجربیات برتر و اندیشه های جدید، ۱۱۷ مقاله دریافت شده، ادامه داد: در تهران ۳۶۰ محله شهرداری داریم، اما در طرح محله اسلامی که مسجدمحور است، چهار برابر این‌ عدد محله پیش‌بینی کردیم که به واسطه آن جمعیت زیادی در تهران درگیر موضوع یادشده خواهند بود؛ پس از برگزاری همایش، کتاب مقالات ارایه شده نیز خرداد منتشر خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته در رویداد تولید محتوای دیجیتال بخش محلات اسلامی پیش‌بینی شده بود که در این همایش بخشی از آن محصولات به نمایش گذاشته خواهد شد و البته در محل همایش نیز سیر نمایشگاهی خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ تاکید کرد: هسته ا‌ولیه ساخت تمدن اسلامی‌، محله است به همین دلیل محله در این‌ گفتمان واجب است، اما در رابطه با محله اسلامی ‌ادبیات ضعیفی وجود دارد؛ بر این‌اساس باید در این رابطه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار