دوره رشد و توانمندسازی «ریحانه» در شیراز برگزار می‌شود

دوره رشد و توانمندسازی ریحانه توسط واحد خواهران مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی برنامه ریزی و در جهت ارتقا سطح بینش دانشجویان دختر در حوزه کنشگری بانوان با برگزاری کارگاه‌های مختلف و همراه با اردو برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ - 01May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، دوره رشد و توانمندسازی ریحانه توسط واحد خواهران مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی، در نظر گرفته شده و در جهت ارتقا سطح بینش دانشجویان دختر در حوزه کنشگری بانوان با برگزاری کارگاه‎‌های مختلف و همراه با اردو برگزار خواهد شد.

این دوره با حضور اساتید مجرب و مطرح و با سرفصل‌هایی همچون آشنایی با کار تشکیلاتی، کنشگری در حوزه بانوان، بایسته‌های اخــلاق تشکیلاتی، جریان شناسی جنبش فمنیست، جهاد تبیین و پاسخ به شبهات، نقش و جایگاه بانوان در اجتماع و... در این دوره برپا خواهد شد.

فضای صمیمانه و تعاملی بین فراگیران دوره و اساتید از موارد قابل توجه این دوره هست که تلاش شده به این نحو بر کیفیت دوره افزوده شود.

به گفته متولیان برگزاری این دوره، علت نام گذاری این دوره بر اساس  نامه  ۳۱  نهج البلاغه هست که امام علی (ع) می فرمایند «إنَّ المَرأَةَ رَیحانَةٌ و لَیسَت بِقَهرَماَنةٍ» (زن گل است و لطیف ، نه کارگزار و دلیر).

در همین راستا کارهای ویژه‌ای در حوزه بانوان در قالب «طرح کوثرانه» از جمله برگزاری کارگاه‌های انتخاب صحیح همسر، مدیریت روابط عاطفی، مشاوره‌های خانواده و ازدواج، دورهمی‌های دخترانه در تشکل دانشجویی گام دومی‌ها  برگزار می‌شود و دوره ریحانه در تداوم این طرح کوثرانه است و قطعا با برنامه‌های متنوع و موثر استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار