ما متحدیم/ در نشست خبری راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور مطرح شد؛

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین: هراس دشمنان از انجام هرگونه عملیات نظامی علیه ایران/ ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در راهیان نور جوانان هستند

سردار سرتیپ «قریشی» گفت: امروز به واسطه تجربه دفاع مقدس و تجارب فنی و تکنیکی که کسب کرده‌ایم، دشمنان ملت ایران از انجام هرگونه عملیات نظامی هراس دارند.
کد خبر: ۵۸۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ - 02May 2023

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین: هراس دشمنان از انجام هرگونه عملیات نظامی علیه ایران/ ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در راهیان نور جوانان هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور اظهار داشت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از دستاورد‌های دفاع مقدس به‌ویژه راهیان‌ نور و یادواره شهدا با استفاده از ابزار و بهره‌مندی از هنر و رسانه، به نکات بسیار ارزشمندی برخورد می‌کنیم؛ گذشته ملت ما در دفاع مقدس و بعد از آن در صحنه عمل و واقعی زندگی ما نشان می‌دهد که از دفاع مقدس دستاورد‌های مهمی از قبیل اتکا به مردم، آزادی، حریت، ایثار و ازخودگذشتگی به دست آوردیم و این باعث شد تا نقشه‌های دشمن در برابر ملت کشورمان به نتیجه نرسد.

سردار قریشی در ادامه گفت: امروز اگر برخی کشور‌ها پیشنهادی برای ارتباط دیپلماسی ارائه می‌دهند، برای این است که از برخورد سخت ایران هراس دارند.

وی یادآور شد:‌ اتفاقی که در ایران ۴۰۰ سال قبل روی داد عهدنامه‌هایی مانند ترکمنچای به ملت ایران تحمیل شد و به واسطه آن بخش‌هایی از کشورمان جدا شد؛ علاوه بر این در زمان پهلوی هم با یک تذکر انگلیسی‌ها، شاه کشور بخش‌هایی از ایران را در شرق، شمال، غرب و حتی جنوب کشور از دست داد؛ اما در دفاع مقدس علی‌رغم اینکه جنگی جهانی علیه ما بود با این حال پیروز نهایی جنگ، جمهوری اسلامی ایران بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در دفاع مقدس تعدادی رزمنده از کشورهای افغانستان، پاکستان و حتی عراق در جنگ تحمیلی کنار رزمندگان کشورمان حضور داشتند، گفت: امروز به واسطه تجربه دفاع مقدس و تجارب فنی و تکنیکی که کسب کرده‌ایم، دشمنان ملت ایران از انجام هرگونه عملیات نظامی هراس دارند.

سردار قریشی افزود: استفاده از تجارب دفاع مقدس موجب شده تا در بسیاری از فناوری‌ها و زیرساخت‌های علمی و فنی در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گیریم؛ به‌عنوان مثال ایران هرچند به لحاظ هسته‌ای در تحریم مطلق قرار دارد، اما با وجود این به واسطه اتکا به دانش دانشمندان خود، دستاورد‌های بسیاری را کسب کرده است؛ ولی در مقابل، کشور‌هایی که به نوعی وابستگی دارند، فاقد توانمندی‌های بومی‌ هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در راهیان نور جوانان هستند، گفت: همزمان با سالگرد عملیات رزمندگان در بازی‌دراز اعزام راهیان نور در سراسر کشور نیز آغاز می‌شود که بر این اساس، امسال مراسم یادشده با گرامیداشت سالگرد شهید شیرودی و سپس صعود ۴۰ هزاری نفری مردم به بازی‌دراز برگزار می‌شود و سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه نیز در مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.

سردار «مجید سوری» دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم در این نشست گفت: امسال طبق رویکردی که پیش‌بینی کردیم، بنا داریم اردو‌های راهیان نور را با اردو‌های «راهیان پیشرفت» تلفیق کنیم؛ یعنی هم‌زمان از مظاهر پیشرفت نظام جمهوری اسلامی هم بازدید صورت می‌گیرد؛ همچنین در سال جاری راهیان نور به‌صورت بخشی و تخصصی برگزار می‌شود.

سردار سوری افزود: راهیان نور مختص به جنوب کشور نیست؛ لذا امسال تصمیم بر آن شده تا موضوع راهیان نور در غرب و شمال‌غرب را برجسته کنیم؛ زیرا در این مناطق علاوه بر عملیات علیه ارتش عراق، با گروهک‌های تجزیه‌طلب هم درگیری وجود داشت.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی سفر کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر در اسفندماه با وسایل نقلیه شخصی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب عزیمت کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار