نماینده ولی فقیه در مازندران:

برگزاری اولین همایش آقا ملامجدالدین جای تقدیر دارد

آیت الله محمدی لائینی» گفت: برگزاری اولین همایش آقا ملامجدالدین جای تقدیر دارد.
کد خبر: ۵۸۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ - 02May 2023

برگزاری اولین همایش آقا ملامجدالدین جای تقدیر داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش بزرگداشت آقا ملامجدالدین، ضمن تجلیل از مقام ایشان اظهار داشت: روز کار و کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مطهری (ره) را گرامی می‌داریم و از شخصیت علمی و بصیرتی و مذهبی این شهید به نیکی یاد می‌کنیم.

وی افزود: دست کارگران عزیز را می‌بوسیم و بر این نکته که پیامبر خدا دست کارگران را بوسیدند افتخار می‌کنیم، امیدواریم کارگران با عزت و حلال‌خوری زندگی را پیش ببرند.

آیت الله محمدی لائینی پیشاپیش شهادت امام صادق (ع) را تسلیت گفت و بیان کرد: از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اداره کل ارشاد، حوزه هنری، هنر انقلاب اسلامی، اداره کل اوقاف شهرستان و سپاه ناحیه ساری در برگزاری این همایش سهیم هستند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: باید دو همایش یکی بزرگداشت جناب ملامجدالدین و دیگری سالروز نوشتن نامه امام صادق (ع) به مردم مازندران داشته باشیم، این بخش کار زیادی می‌خواهد، روزی که برنامه همایش مطرح شد با گروهی با هدف تحقیق و بررسی این نامه تا سال آینده هماهنگ کردیم تا شاهد سربلندی مازندران باشیم.

این مسئول ادامه داد: در تاریخ زمان‌هایی گذشت که برای شیعیان خفقان آور بود، مثل الان نبود که آزاد باشد و رایگان به‌دستش بیاوریم، باید قدر بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دیدگاه ما به تاریخ گذشته و دور و آثار آن بر سه نوع؛ اولا، میراثی ملی و فرهنگی است، دوما نگاه مفاخری است چهره‌های ماندگاری از گذشته داشتیم که مفاخر ما هستند و باید به جامعه معرفی شوند، سوما نگاه موثری است یعنی آثاری که مربوط به اهل بیت (ع) است برایمان بسیار مهم است.

آیت الله محمدی لائینی همچنین اضافه کرد: در رابطه با ملا یا مولامجدالدین هم نگاه فرهنگی به میراث فرهنگی مطرح است چرا که متعلق به سال ۱۳۶ هجری قمری یعنی هزار و ۳۰۰ سال پیش است که ۹۰سال قبل به ثبت ملی رسیده است، مسجد جامع ساری اثر میراثی متعلق به ۹۰۰ سال قبل است، همچنین این چهره برای ما از نگاه مفاخری مهم است، همچنین از نگاه معاصری اگر وکیل و فرستاده امام صادق (ع) باشد و نامه ایشان را به همراه داشته باشد بسیار مهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: اگر نامه‌ای که ملامجدالدین به همراه داشت متعلق به امام صادق (ع) بوده باشد و اسم ساری، آمل و نواحی دیگر استان را در برگرفته باشد مسئولیت ما بسیار سنگین خواهد بود، امیدواریم که تراز و سند این نامه مشخص شود و ما طبق همان رفتار کنیم.

این مسئول در پایان یادآور شد: این اولین باری است که چنین همایشی برای آقا ملامجدالدین برگزار شده و در سال آینده همایشی به مناسبت نامه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار