دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

میان‌بر شهید وطنی برای اعزام به سوریه/ سنگ مزاری که گواه برات شهادت شد+ فیلم

محمد وطنی وقتی خبردار شد که داعش در سوریه به حرم اهل بیت (ع) اهانت کرده به این کشور رفت که پس از ۵ بار اعزام به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۸۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲ - 03May 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد وطنی» نانوای شناخته شده‌ای در مشهد بود که به واسطه نان‌های خوب و اخلاق نیکویش مشتری‌های زیادی جذب کرده بود. همه فن حریف در شغل نانوایی بود؛ حساست زیادی روی کارش داشت و تلاش می‌کرد بهترین نان را بپزد. مشتری‌هایی که دنبال نان با کیفیت می‌گشتند به سراغ نان شاطر محمد می‌آمدند. چندبار هم شاطر نمونه از طرف اتحادیه نانوا‌ها انتخاب شد.

شهرت یک شهید به خاطر نان‌هایش/ شاطر محمد تاریخ دقیق شهادتش را می‌دانست

وقتی خبر رسید که داعش در سوریه به حرم اهل بیت (ع) اهانت کرده و گروهی از نیرو‌های افغانستانی در قالب یگان فاطمیون به این کشور اعزام شده‌اند، برای عضویت در این یگان ثبت نام کرد. با وجودی که ایرانی بود، اما به واسطه مشابهت چهره‌اش با رزمندگان افغانستانی او را به عنوان نیروی افغنستانی ثبت نام کردند، اما پس از مدتی وقتی متوجه شدند ایرانی است، بنای بازگشتش را گذاشتند که مسوول ثبت نام را قسم داد و گفته بود تا اینجا نه من و نه شما نخواستید که بیایم، کار حضرت زینب (س) بود و اگر جلوی من را بگیرید آن دنیا از حضرت زینب (س) می‌خواهم جلوی شما را بگیرد که همین صحبتش باعث رضایت مسوول ثبت نام می‌شود.

او پنج بار به سوریه اعزام شد و هر بار چند ماهی را در این کشور ماند تا اینکه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ در منطقه خانطومان سوریه به شهادت رسید، ولی پیکر در منطقه ماند و جاویدالأثر شد. این شهید قبل از شهادت، سنگ مزارش را تهیه کرده و روز و ماه و سال شهادتش را دو سال قبل از شهادت بر روی سنگ مزارش نوشته بود.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است: «اگر مفقودالأثر شدم، هرگز به خاطر جسم گنه‌کارم، خاطر آقا را پریشان نکنید که خاطر حضرت آقا از همه برایم عزیزتر است...»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار