مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز: 

دولت انقلابی مشکلات آموزش و پرورش البرز را ویژه ببیند

«حجر گشت» گفت: دولت مردمی و انقلابی مشکلات آموزش و پرورش این استان را در بخش نیروی انسانی، ساخت فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی و همچنین استقرار اداره‌های جدید آموزش و پرورش ویژه ببیند.
کد خبر: ۵۸۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ - 03May 2023

دولت انقلابی مشکلات آموزش و پرورش البرز را ویژه ببیندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، «علی حجرگشت» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، در نشست جمعی از آموزگاران البرز به مناسبت روز معلم که به همت مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد امروز (چهارشنبه) در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهارداشت: البرز با  کمبود نیروی انسانی  و تراکم بالای دانش آموزی بالاتر از میانگین کشوری است کمبود زیرساخت‌ها و مسائل آموزش و پرورش البرز به دلیل افزایش جمعیت آن که ناشی از مهاجرت پذیری است.

وی با بیان اینکه البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۶ هزار معلم شاغل،  ۲۵ هزار بازنشسته و ۱۰ هزار نفر نیروی شاغل در مدارس غیر دولتی دارد، ادامه داد: فقر آموزشی در البرز موجب شده که از نظر سرانه فضای آموزشی سی و دومین استان کشور باشیم، اما به رغم کمبود‌ها، شاهد افتخارات علمی، المپیادی، ورزشی، قرآنی و  پرورشی هستیم.

حجرگشت عنوان کرد: آموزش و پرورش البرز دغدغه‌هایی دارد که برای حل و کاهش آن نیاز به حمایت دولت و مشارکت خیرین بویژه در فضای آموزشی داریم. آموزش و پرورش البرز همچنین به استقرار اداره‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌های فردیس و چهارباغ دارد  که تححق آن به رغم پیگیری مستمر استاندار البرز و نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد، نیاز به توجه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان به مناسبت روز معلم تصزیح کرد: اردوگاه فاطمه الزهرا (س) در ماهدشت به آموزش و پرورش تهران است در حالی که در حوزه استان البرز قرار دارد. با توجه به کمبود فضای پرورشی و نیاز دانش آموزان به برگزاری اردو‌های دانش آموزی، ضرورت دارد، این فضا در اختیار آموزش و پرورش البرز قرار بگیرد.

حجرگشت گفت: دولت مطالبه ۱۳ ساله فرهنگیان را در بخش رتبه بندی اجرایی کرد، اما این اقدام موجب افزایش میزان میانگین دریافتی معلمان شد. به همت دولت سیزدهم در سال گذشته اعزام کاروان تجهیزات اداری و هنرستانی، پرداخت سرانه دانش آموزی، سرانه بهداشتی و ورزشی انجام شد و ۴۲ زمین چمن  مصنوعی احداث شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها