در جلسه برنامه‌ریزی سالگرد علمیات بازی‌دراز؛

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه: بازی دراز نماد مقاومت و استواری کشور در برابر دشمنان است

سردار «خوشبخت» گفت: بازی دراز، نماد مقاومت و استواری کشور در برابر دشمنان است و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جوان و آشنایی با سیره شهدا، سالروز حماسه سازی رزمندگان در عملیات غرور آفرین بازی دراز در ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ - 03May 2023

بازی دراز را نماد مقاومت و استواری کشور در برابر دشمنان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی سالگرد علمیات بازی‌دراز که در سالن جلسات شهدای مطلع الفجر این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: عملیات بازی‌دراز از نخستین تجربه‌های همکاری مشترک دلاوران سپاه و ارتش بود که در سایه بی اعتمادی روزافزون به شخص بنی‌صدر شکل گرفت و نیروهای عمل کننده در آن از شمال و جنوب دشت ذهاب به ارتفاعات بازی‌دراز حمله کردند و پس از یک نبرد شدید چند روزه بین نیروهای بعثی با رزمندگان، سرانجام نیروهای ایران موفق به آزادسازی قله‌های جنوبی ارتفاعات شدند اما قله‌های شمالی همچنان در دست دشمن باقی ماند.

وی گفت: ارتفاعات بازی‌دراز درون مثلث قصرشیرین - گیلانغرب و سرپل ذهاب واقع شده و با توجه به تسلط کافی بر منطقه، دشمن بعثی از آن در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای دیده بانی استفاده می‌کرد که دشمن بعثی با تصرف ارتفاعات مهم بازی‌دراز، بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر (مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب) و راه‌های ارتباطی آن به طور کامل مسلط بود که یک مانع طبیعی برای دفاع عراق از شهرهای قصرشیرین و خانقین محسوب می شد.

سردار خوشبخت افزود: اهمیت راهبردی ارتفاعات بازی‎دراز باعث شد تا با فعالیت‌های مهندسی روی آن، جاده سازی شود و با این اقدام در آنجا مستقر شوند که با افزایش سلطه بر قصرشیرین، سرپل ذهاب را نیز زیر دید خود بگیرند و از اهمیت این ارتفاعات همچنین دلیلی شد تا نبردهای سختی برای آزادسازی آن بین رزمندگان کشورمان با نیروهای متجاوز بعثی برای بازپس‌گیری آن انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادهای غیبی نقش مهمی در پیروزی عملیات بازی‌دراز داشت ادامه داد: ایثار و رشادت و خلوص رزمندگان اسلام در نقطه به نقطه ارتفاعات بازی‌دراز ساری و جاری است و بواسطه این خلوص و صفای باطن رزمندگان بود که امام زمان (عج) امدادهای غیبی در جریان این عملیات برای رزمندگان داشت و این امدادهای غیبی در کنار ایثار و رشادت و دلاوری رزمندگان باعث پیروزی ما در این عملیات مهم شد.

وی بازی‌دراز را نماد مقاومت و استواری کشور در برابر دشمنان دانست و گفت: در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های جوان و آشنایی با سیره شهدا، سالروز حماسه سازی رزمندگان در عملیات غرور آفرین بازی‌دراز در ۱۶ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

سردار خوشبخت یادآور شد: هر ساله در اردیبهشت به واسطه یادآوری رشادت‌های بی‌شمار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و اهمیت این عملیات غرورآفرین، آیین بزرگداشتی با حضور راهیان نور و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیانی از سراسر کشور در ارتفاعات بازی‌دراز اجرا می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: زائران ارتفاعات عشق و عرفان بازی دراز از سراسر کشور خواهند بود و قطعا مردم میهمان نواز سرپل ذهاب از این عزیزان به خوبی میزبانی و پذیرایی خواهند کرد.

سردار خوشبخت بیان داشت: یادواره شهدای عملیات بازی دراز در روز پنجشنبه، ١٥ اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سرتیپ ستاد «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با مداحی «صادق آهنگران» در حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار خواهد شد.

وی همچنین از صعود سراسری امت حزب الله به بازی دراز خبر داد و گفت: در روز جمعه، ۱۶ اردیبهشت ساعت ۷ تجمع راهیان نور، بسیجیان، آحاد مختلف مردم، از دامنه ارتفاعات بازی دراز و حرکت به سمت یادمان شهدای بازی دراز خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مراسم‌ با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران و مداحی «صادق آهنگران» در یادمان شهدای گمنام همراه خواهد بود.

سردار خوشبخت از آمادگی و فراهم نمودن تجهیزات و امکانات اسکان، پذیرایی، امداد و نجات، مسایل بهداشتی و درمانی، حضور بالگرد، امنیت و استقرار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها