در آیین نکوداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی مطرح شد؛

حجت‌الاسلام سعیدی: مشکل برخی خواص «بی‌طرف بودن» است/ اختیارات مسئول می‌تواند باعث انحراف او شود

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم در مواجهه با دو جبهه نور و نار (حق و باطل) باید وضع خود را تعیین کنند و اینکه طرف حق هستند یا باطل؛ اینکه خود را بی‌طرف بدانند، مشکلی است که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم.
کد خبر: ۵۸۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 03May 2023

حجت‌الاسلام سعیدی: مشکل برخی خواص «بی‌طرف بودن» است/ اختیارات مسئول می‌تواند باعث انحراف او شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در آیین نکوداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج که در مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: رابطه ما با تاریخ گذشته و  آینده چیست و آیا نسبت به زمان‌ها رسالت و تکلیفی داریم؛ در این مقطع حساس تاریخ، چه رسالت و وظیفه‌ای نسبت به پیشینیان و آینده تاریخ داریم؛ اگر این تکلیف مشخص شود، انگیزه ما را در برداشتن گام‌های بلند مستحکم‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: دو جریان حق و باطل در تاریخ همواره در برابر هم قرار داشتند؛ حال ما در کدام جریان قرار داریم؛ این دو جریان با دو نوع امامت نور و نار آغاز می‌شود؛ به نحوی که این دو جبهه را خداوند در قرآن به وضوح بیان می‌کند.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه امام نور، «هابیل» و امام نار، «قابیل» است، افزود: اختلاف آن‌ها بر سر زعامت و حکومت و اداره جامعه بوده و این هم موضوعی است که در تاریخ پرتکرار است؛ به‌عنوان مثال در دوران آغاز نبوت پیامبر اسلام (ص)، به ابوجهل می‌گویند که محمد بن عبدالله (ص) ادعای نبوت کرده است؛ ابوجهل در پاسخ می‌گوید او دروغ نمی‌گوید؛ اما چون در اینجا بحث زعامت مطرح است، آن را نمی‌پذیرد؛ از سوی دیگر، مردم هم با این دو امام مرتبط هستند؛ یعنی بینش، گرایش و منش آدم‌ها در این دو جبهه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دو جبهه با عنوان حزب خدا و شیطان شناخته می‌شوند، گفت: هر دو جبهه در صدد گسترش توسعه حاکمیت هستند؛ مردم در مواجهه با بین این دو جبهه باید وضع خود را تعیین کنند و اینکه طرف حق هستند یا باطل؛ اینکه خود را بی‌طرف بدانند، مشکلی است که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم. ما نمی‌توانیم بی‌طرف باشیم؛ بی‌طرفی معنا ندارد؛ بدین معنی که حد وسطی وجود ندارد و اینکه نمی‌شود بگوید نه با امام نار و نه با امام نور کاری دارم. برخی خواص گاهی اوقات این طرف و گاهی آن طرف هستند؛ چون ثبات ندارند، و این خیلی خطرناک است.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: تلاش همگانی باید بر این باشد تا افراد مختلف را از جبهه باطل به جبهه حق بکشانند؛ البته این موضوع برای جبهه باطل هم صادق است؛ به عبارت دیگر تمام جنگ و درگیری‌ها برای این است که افراد را از جبهه نور به جبهه نار بکشانند. سه عامل زمینه انحراف افراد، شامل حرام‌خواری، قدرت‌طلبی و بی‌بصیرتی است؛ به‌عنوان مثال قابیل نه حرام‌خوار و نه بی‌بصیرت بود، بلکه قدرت‌طلب بود؛ لذا امروز هم برخی از شاگردان نزدیک امام خمینی (ره) همین شرایط را دارند.

وی همچنین عنوان کرد: افراد قبل از اینکه به مسئولیت برسند، باید خودسازی کنند و البته بعد از قبول مسئولیت هم باید خودسازی را بیش از گذشته انجام دهند؛ زیرا در زمان مسئولیت ممکن است که وجود اختیارات باعث ایجاد انحراف در مسئول شود.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه الزامات قرار داشتن در جبهه حق، زمان‌شناسی و جبهه‌شناسی است، گفت: هر دو اردوگاه هزینه پرداخت می‌کنند؛ برای مثال می‌توان به عربستان و آمریکا اشاره کرد که اولی در یمن ۶۰ میلیارد دلار و دومی در عراق و سوریه هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردند و در همین رابطه می‌توان به رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد که در سودان نفوذ عجیبی دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار