فرمانده نیروی هوایی ارتش:

بهداشت و درمان از پایه‌های اساسی ارتقاء توان عملیاتی و رزمی در نیرو‌های مسلح است

امیر سرتیپ واحدی گفت: یکی از پایه‌های اساسی و مهم ارتقاء توان عملیاتی و رزمی در نیرو‌های مسلح، بهداشت و درمان کارکنان و خانواده‌های آن‌هاست.
کد خبر: ۵۸۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 03May 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در افتتاحیه پانزدهمین همایش و کارگاه بازآموزی و نوآموزی کارشناسان طب پیشگیری و توانمندسازی کارشناسان بهداشت روان نیرو‌های مسلح ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری با اشاره به حضور تاریخی دکتر تابش در اتاق‌های عمل هشت سال جنگ تحملی و نجات جان صد‌ها رزمنده اظهار داشت: همه شما عزیزان که در کار تعلیم و تربیت نقش به سزایی دارید، معلم هستید، بویژه دکتر تابش از قهرمانان دوران هشت سال دفاع مقدس که کار‌های ماندگار ایشان در عرصه پزشکی در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است و باعث افتخار همه ماست که در خدمت این استاد بزرگ هستیم.

امیر واحدی در ادامه با اشاره به اهمیت ویژه روانشناسی سربازی بویژه در یگان‌های تابعه گفت: تجربه ثابت کرده است، فشار دشمن، جنگ علنی و مشکلاتی که دشمنان علیه ملت بویژه جوانان ما در جامعه به راه انداخته اند، به کمک روانشناسان قابل حل است و امیدوارم با کمک، مساعدت و راهکار‌های شما پزشکان، پرستاران و مسئولین بهداشت و درمان بتوانیم به خوبی از این قشر عزیز جوان و علی الخصوص سرباز که چند سالی در خدمت آن‌ها هستیم به خوبی بهره‌مند شویم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اهمیت روانشناسی در پیشبرد اهداف افزود: کشور‌ها و سازمان‌هایی که به مسئله روانشناسی افراد در محیط سازمانی، اداری و جامعه اهمیت داده اند و سعی در تقویت آن داشته اند، روز به روز در حال پیشرفت هستند و این امر به تجربه ثابت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی و مهم ارتقاء توان عملیاتی و رزمی در نیرو‌های مسلح، بهداشت و درمان کارکنان و خانواده‌های آن‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر یک فرد نظامی دغدغه‌ای بابت درمان بیماری خود و خانواده اش نداشته باشد، قطعاَ بهتر و با کیفیت بیشتری در مسیر اهداف سازمانی خود تلاش می‌کند، همانطور که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) فرمودند، که ما می‌خواهیم کسی که مریض می‌شود غیر از درد و رنج مریضی‌اش، مشکل دیگری نداشته باشد، ما نیز باید این دستور فرمانده معظم کل قوا را سرلوحه اقدامات خود در بحث بهداشت و درمان قرار دهیم و طبق آمار و اطلاعات موجود، نیروی هوایی ارتش در امر بهداشت و درمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و این موفقیت با تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و مسئولان بهداشت و درمان این مجموعه میسر شده است.

امیر واحدی در ادامه با اشاره به معضل خود درمانی در میان کارکنان و خانواده‌ها که برای رفع این معضل باید تمهیداتی در نظر گرفت اظهار کرد: شاید این امر به خاطر دلایل مختلفی از جمله هزینه بالای درمان و پزشک و دارو باشد، ولی با آموزش راه حل‌های ساده به کارکنان و خانواده‌ها می‌توان تا حدودی از شدت آن کاست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه به تهداید‌های استفاده از فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: ملت ایران اسلامی مردمی با فرهنگ و دارای اصالت هستند و باید مواظب جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان برعلیه جوانان بویژه فرزندان باشند، تا تحت تأثیر القائات فرهنگ غربی و ضد دینی دشمنان قرار نگیرند، این پیشیگیری همیشه بهتر از درمان است، زیرا مسئله درمان بسیار سخت و زمان بر است.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و دشمنان ایران اسلامی بر روی کوچکترین تا بزرگترین مسائل خانوادگی مردم ما برنامه ریزی کرده و در حال دشمنی هستند، تصریح کرد: دشمنان با ساختن سریال‌ها و فیلم‌های گوناگون به نوعی کانون خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده اند، آن‌ها در این فیلم‌ها با از بین بردن حرمت‌هایی مانند احترام به پدر و مادر، مذهب، ائمه اطهار و ... سعی در اجرای نقشه‌های شوم خود دارند.

فرمانده نهاجا در پایان با بیان اینکه تک تک شما پزشکان، مسئولان و کادر درمان، سرمایه‌های این کشور هستید، گفت: به مسئله روانشناسی اهمیت ویژه بدهید و از همه شما و فرماندهان تقاضا می‌کنم که مسئله روانشناسی علی الخصوص در زمینه سربازان را جدی بگیرید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار