به گزارش دفاعپرس از آذربایجان شرقی، حجتالاسلام «سید شهابالدین حسینی» مدیرکل اوقاف استان، در مراسم تجلیل از معلمان قرآن، گفت: معلم قرآنی یک شغل نیست بلکه عرصه جهاد، فرهنگ، ارتقای باور و دین مردم و نشستن بر سفره قرآن در عصر سرما خوردگی و انفجار اطلاعات است.
وی اظهار کرد: معلمی به تعبیر امام (ره) شغل انبیاست. وظیفهای که رسالت نبی اکرم اسلام (ص) داشتند، امروز همان رسالت بر عهده ما بوده و وظیفه ما به تعبیر امام (ره) هدایت جامعه به سوی الله است.
حسینی، افزود: امروز معلمان قرآنی هم خود بر سر سفره قرآن کریم نشستهاند و هم از دیگران دست گیری میکنند تا آنها نیز بر سر سفره قرآن بنشینند و با قرآن ماموس شوند.
مدیرکل اوقاف آذربایجانشرقی، با اشاره به موفقیتهای حجتالاسلام سید محمدحسین طباطبایی، نخبه قرآنی کشور در طول سالهای گذشته، ادامه داد: اگر پدر بزرگوار این معلم بزرگ قرآنی در دوران کودکی او را بر سر سفره قرآنی نمینشاند امروز شاهد چنین آثار باارزشی نبودیم.
وی با اشاره به زندگی شهید مطهری به عنوان معلم قرآنی نیز اظهار کرد: شهید مطهری، ۶۳ جلد اثر به یادگار گذاشته که به تعبیر امام(ره) برای عام و خاص مفید است. شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که در حوزههای مختلف علمی، فقه، اصول، تاریخ مباحث روز تبحر داشت و آوازهای که او در حوزه علمیه قم داشت، میتوانست یکی از مراجع عالم اسلام و شخصیت بی نظیر در حوزه فقهی شود اما با این حال بر اساس احساسی که نسبت به نیاز جوانان داشت، قم و آن آوازهها را رها کرد و وارد دانشگاه تهران شد.
وی تاکید کرد: شهید مطهری، جایی که تشخیص داد، داستان راستان را به قلم ساده نوشت و جایی که نیاز بود تا مقابل تفکر فرقانها بایستد، کتاب حق و باطل را تالیف کرد. جایی که نیازمندی حوزه علمیه نیز ایجاب میکرد کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم طباطبایی را پاورقی زد.
حسینی، ادامه داد: شهید مطهری با کتابهای عمیقی مثل شرح الهیات شفا که نوشته میگوید ایکاش به جای اینکه به فلسفه و علوم دیگر میپرداختم به قرآن رجوع میکردم. بر این اساس رویکرد شهید از جلد ۲۵ به بعد یک رویکرد قرآنی بود و شروع به گفتن و نوشتن تفسیر قرآن کرد.
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به جایگاه معلم در روزگار امروز، گفت: به بیان روایتی، انسان سه پدر دارد که بالاترین پدر و پدر معنوی انسان همان معلم است. بر این اساس امروز نباید رویکرد مجموعه دولت به ویژه دولت انقلابی نسبت به معلم تنها در قالب مادیات باشد. اگر دولتها به مجموعه علم که سلطان است، توجه ویژه کنند باید معلم بالاترین جایگاه را در نظام کشور داشته باشد چرا که عهده دار تعلیم و تربیت کشور است.
وی افزود: باید آنچنان به زندگی معلم پرداخت که معلم دغدغه دیگری در حوزه تعلیم و تربیت نداشته باشد اما متاسفانه امروز به دلیل مشکلاتی که در زمینه تامین معیشت زندگی معلمان وجود دارد، شاهد شغل دوم و سومهایی هستیم که نظام تعلیم و تربیت ما را متزلزل میکند.
انتهای پیام/