بنا بر اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

«الداغی» چهاردهمین شهید امر به معروف خراسان رضوی است

«حمیدرضا الداغی» که جمعه گذشته برای دفاع از دختری، با ضربات چاقو شهید شد، چهاردهمین شهیدی است که در استان خراسان رضوی جان خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر از دست می‌دهد.
کد خبر: ۵۸۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 03May 2023

حمیدرضا الداغی چهاردهمین شهید امر به معروف خراسان رضوی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بنا بر اعلام بنیاد شهید استان خراسان رضوی پرونده شهادت «حمیدرضا الداغی» بلافاصله پس از ماجرای درگیری و جان باختن این جوان سبزواری، توسط شورای تأمین و وزارت اطلاعات این شهرستان بررسی و تأیید شد.

خیرآبادی، یکی از اعضای بنیاد شهید خراسان رضوی در گفت‌وگویی اظهار داشت: پس از تأیید پرونده شهادت این جوان عزیز در شهرستان سبزوار، بلافاصله با بنیاد شهید مرکز به صورت شفاهی صحبت کرده و تأییدیه شهید محسوب شدن او را دریافت کردیم.

وی گفت: برای انجام تأییدات کتبی باید منتظر انجام روال اداری باشیم که بلافاصله پس از این اتفاق، خانواده عزیز محمدرضا الداغی زیر پوشش بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.

تشخیص شهید محسوب شدن یک فرد با شورای تأمین شهرستان و وزارت اطلاعات همان شهر است و اگر شخصی به مأموریت اعزام شود، یگان مربوطه باید نحوه شهادت او را گزارش دهد. وظیفه تطبیق مستندات پس از اعلام کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر در قوانین مربوط به نیرو‌های مسلح و وزارت اطلاعات بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این روند، حدود دو ماه به زمان احتیاج خواهد داشت.

شهید «حمیدرضا الداغی»، جوان ۴۵ ساله سبزواری، جمعه شب گذشته زمانی که در حال عبور از خیابانی در شهرش بود، متوجه ۲ جوان شد که در حال ایجاد مزاحمت برای دو دختر جوان بودند. وی بلافاصله با دیدن این صحنه جلو می‌رود و سعی می‌کند مانع ایجاد مزاحمت شود که درگیر شده و بر اثر اصابت چاقو، جان خود را از دست می‌دهد.

حمیدرضا الداغی چهاردهمین شهیدی است که در استان خراسان رضوی در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت می‌رسد. پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای سبزوار با حضور پرشور مردم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار