رئیس دیوان عدالت اداری:

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری کاهش می‌یابد

حجت‌الاسلام مظفری گفت: پس از ابلاغ و اجرایی شدن اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری تا پایان این ماه، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دیوان عدالت اداری چهار تا پنج ماه کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۵۸۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷ - 03May 2023
مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری کاهش می‌یابدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «حکمت‌علی مظفری» رئیس دیوان عدالت اداری در حاشیه سفر استانی به استان گلستان و در جلسه ملاقات مردمی، از ابلاغ و اجرایی شدن اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری تا پایان این ماه خبر داد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این قانون، مدت زمان رسیدگی به پرونده در شعب دیوان عدالت اداری چهار تا پنج ماه کاهش می‌یابد.
 
حجت‌الاسلام مظفری افزود: بر اساس قانون جدید از این پس همه شکایت‌های مربوط به آرا و تصمیمات کمیسیون‌های شبه قضایی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون‌های حل اختلافات کارگری و مالیاتی، مستقیما به شعب تجدیدنظر ارسال و با حضور سه قاضی رسیدگی وتصمیم قطعی گرفته می‌شود.
 
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در روند فعلی، این شکایت‌ها ابتدا در شعب بدوی رسیدگی و سپس به شعب تجدیدنظر ارسال می‌شود که در اصلاحیه قانون با حذف این فرآیند، چهار تا پنج ماه مدت رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه‌تر می‌شود.
 
این مقام مسئول به یکی دیگر از اقدامات دیوان برای افزایش سرعت احقاق حقوق مردم از دستگاه‌ها و تکلیف دستگاه‌های اجرایی در مقابل آن اشاره کرد و گفت: اگر فردی درخواستی از دستگاه‌ها در حدود صلاحیت آن اداره داشته باشد، دستگاه اجرایی مکلف است درخواست را بررسی و به صورت مکتوب به شهروندان پاسخ دهد.
 
وی افزود: با این اقدام هم از ورود دادخواست به دیوان جلوگیری می‌شود و مردم در همان بدو کار می‌توانند به حق خود برسند و هم این که اگر به درخواست آنان رسیدگی نشد با ارائه پاسخ کتبی اداره، می‌توانند در دیوان طرح دعوا کنند.
 
حجت‌الاسلام مظفری برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی به استان سفر کرده است. شرکت در شورای اداری و شورای قضائی استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های رئیس دیوان عدالت اداری در سفر به گلستان است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها