امام جمعه سرخ رود:

ضرورت توجه به اثربخشی نقش معلم در جامعه امروز/ انتقال مبانی فکر و تعلقات دینی بر عهده معلمان است

حجت‌الاسلام «تقی زاده» گفت: معلمان انتقال دهندگان مبانی فکر و تعلقات دینی هستند و باید به نقش اثربخش این قشر در جامعه امروز توجه کرد.
کد خبر: ۵۸۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ - 03May 2023

قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان‌های مازندران راه اندازی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود امروز در دیدار با معلمان نمونه محمودآبادی که در بیت‌الزهرا نهاد امامت جمعه برگزار شد، با بیان اینکه معلم در مسیر توحید وظیفه‌ای سخت دارند، اظهار داشت: انتقال مبانی فکر و تعلقات دینی بر عهده شما بندگان خدا است چراکه شما تربیت دهندگان نظام خلقت و دین هستید.

حجت‌الاسلام تقی زاده با اشاره به اینکه پیامبر و اهل بیت توجه ویژه‌ای به شغل معلمی داشته و آن را از شغل انبیاء می‌دانند، افزود: در محضر معلم صحبت کردن سخت است، شما رسالتی سنگین دارید و بهترین هدیه را از امام عصر (عج) دریافت کردید برای انتخابتان در این شغل که امیدواریم با توجه به شرایط امروز جامعه در انجام رسالت خود موفق باشید.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: مقام معظم رهبری در روز گدشته دیدار با معلمان، در مورد اثرپذیری نقش معلم تاکید داشتند که تفکر نظام در گرو نظام تربیتی شما است، قدر خود را بدانید که اول معلم شدید و دوم اینکه نمونه شدید که قطعا به خاطر تلاش و پیشرفت شما در عرصه آموزشی و تربیتی بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با توجه به اهمیت مسئله پرورش کودک و نوجوان در جامعه امروز تاکید کرد: معلمان در جامعه امروز باید در بحث ارتباطات و رسانه اطلاعات کافی را داشته تا پاسخ‌گوی پرسش‌گری آنان در مدارس باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز جامعه امروز داشتن مربی و معلمی است که با نگاه به زندگی ائمه و در مسیر توحید الهی تربیت اخلاقی درستی را برای دانش‌آموزان داشته باشند چراکه جامعه سالم با حضور این قشر که از آینده‌سازان هستند، رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار